Ga naar inhoud
  • 0

uren rekenen


Zero55

Vraag

Ik zou tussen opeenvolgende verschillende records uren moeten uitrekenen, hoe kan ik dat het best doen ?

5a758dd460272_Schermafbeelding2015-07-09om15_11_12.png.66900ed8b3067cdaedd31b6c090893f3.png

Volgens de bijlage zou dit betekenen : Het aantal uren/minuten tussen de pauze en de eerste keer rijden, het aantal uren/minuten tussen de tweede keer rijden en de pauze en zo verder...

Vervolgens kan ik dan in een resumé zetten hoeveel uren er totaal op rijden, pauze en beschikbaar staan.

 

Alvast bedankt om mij een voorzet te geven.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou om te beginnen een RitID toevoegen om een relatie te kunnen maken met de entries die bij elkaar horen. Verder zou ik voor de berekening een tijdstempel-veld gebruiken; datum én tijd in één veld. Eventueel kan je die berekenen met de losse datum en tijdvelden. Dan zou je het volgende voorbeeldje als basis kunnen gebruiken:

Werktijden.fmp12

Link naar reactie
  • 0

Indien de sortering het toelaat: via getnthrecord kan je het volgende record opvragen en daarmee de telling doen.

Het Rijden begint op het eigen record en stopt op het record van de Pauze.

 

Desgewenst kan je gecalculeerde velden toekennen voor Rijden, Pauze, Laden/Lossen, Rust, Werkzaamheden, Beschikbaar etc. zodat deze weer op te tellen zijn.

 

Maar... Let er dan goed op dat de sortering heilig is!

Een ontbrekend record of een andere sortering brengt alle getallen om zeep.

 

 

Zelf heb ik gebruik gemaakt in eenzelfde functie door middel van Timestamps.

 

Vervolgens ben ik deze custom function gaan gebruiken t.b.v. de presentatie van de dagen/uren/minuten:

http://www.briandunning.com/cf/59

 

Het voordeel van Timestamps is dat je na 24:00 uur iets gemakkelijker doortelt in de tijd.

Je kan overigens de datum en de tijd gemakkelijk omrekenen naar een Timestamp.

 

Hier een klein voorbeeldje van mijn Filemaker App, waarbij ik zelfs op het oudere record de gegevens toon die hetzelfde zijn als het nieuwere record, om het de gebruiker maar uit te leggen.

timestamp.jpg

(bovenstaand voorbeeld bevat een maximale rijdtijd van 2 uur met een overschrijding van 11 minuten, vandaar de dieprode kleur)

 

Het Filemaker bestand met bovenstaand voorbeeld kan je overigens gratis 14 dagen gebruiken, om een indruk te krijgen (mocht je dat willen, graag een PB).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...