Ga naar inhoud

Veld kiezen op basis van een variabele ??


gostany

Aanbevolen berichten

Binnen hetzelfde record heb ik een groot aantal velden waarop ik telkens moet testen. Ik zou daarvoor telkens hetzelfde script willen gebruiken bij een enter in het ene veld. De namen van deze velden zijn bijvoobeeld MaVB en MaV (en zijn dus telkens dan anders zoals DiVB eb DiV...enz). Ik maak in mijn script een variabele $Check en daarin stop ik met de functie left (get(NaamActiefVeld);3) de waarde. Van het veld MaVB levert mij dit als resultaat de tekst MaV. So far so good. Maar erna geraakt ik er niet meer uit! Je kunt uiteraard in scripts gaan zoeken naar de waarde in een bepaald veld maar dat kan normaal gezien enkel door een het veld effectief te kiezen (layoutnaam::veldnaam)... als ik erna probeer om deze verwijzing aan te passen (layoutnaam::$Check) zegt hij dat het veld niet gekend is. Dat is natuurlijk logisch. Ik zou er moeten in slagen met de tekst uit de variabele het veld te selecteren. Heeft er iemand een oplossing hiervoor?

Link naar reactie

Hi Gostany,

 

dit is het onderdeel van het Forum voor het ongevraagd geven van Tips en Truucs (kijk maar eens naar een paar topics). Jouw topic is een vraag en die hoort eigelijk thuis in het onderdeel van de versie die je van FileMaker gebruikt.

 

Dat gezegd hebbend, je kan toch de ontwerpfunctie in FM gebruiken om te testen of een veld bestaat?

Patterncount ( ¶ & FieldNames ( Get ( fileName ) ; Get ( layoutName ) ) & ¶ ; $VeldNaam )

 

Verder zal je met de functie "Set-Field-By-Name" altijd de tabelnaam mee moeten geven. ALs het een lokaal veld is:

Get ( layoutTableName ) & "::" & $VeldNaam

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...