Donamd Posted December 11, 2015 Share Posted December 11, 2015 Ik zou labels willen printen met een barcode type EAN 13. Ik heb hiervoor een Smart Label Printer 650 aangeschaft van Seiko, deze heeft 300 dpi. De kwaliteit van de barcodes op de etiket zijn niet scherp. Ik heb nog niet geprobeerd om deze te scannen, maar de lijnen zien er zeer gekarteld uit. Bij de instellingen van de printer heb ik bij de afdrukkwaliteit geselecteerd Barcode en graphics. Afdrukdichtheid is ingesteld op 100 %. De layout van de barcode heb ik al eens vergroot en verkleind maar het heeft nog niet veel succes gehad om mooie rechte lijnen te bekomen. Iemand tips waar ik moet rekening mee houden om de barcodes scherp afgedrukt te krijgen. Quote Link to comment
0 Donamd Posted December 13, 2015 Author Share Posted December 13, 2015 Probleem is opgelost. Ik had de tekst en barcode die gedrukt wordt gedraaid 90° en de printerinstellingen op staand gezet. Heb alles terug gedraaid zodat het horizontaal staat en de printerinstellingen op liggend.µ Quote Link to comment
Question
Donamd
Ik zou labels willen printen met een barcode type EAN 13.
Ik heb hiervoor een Smart Label Printer 650 aangeschaft van Seiko, deze heeft 300 dpi.
De kwaliteit van de barcodes op de etiket zijn niet scherp.
Ik heb nog niet geprobeerd om deze te scannen, maar de lijnen zien er zeer gekarteld uit.
Bij de instellingen van de printer heb ik bij de afdrukkwaliteit geselecteerd Barcode en graphics.
Afdrukdichtheid is ingesteld op 100 %.
De layout van de barcode heb ik al eens vergroot en verkleind maar het heeft nog niet veel succes gehad om mooie rechte lijnen te bekomen.
Iemand tips waar ik moet rekening mee houden om de barcodes scherp afgedrukt te krijgen.
1 answer to this question
Recommended Posts