Jump to content
  • 0
hans erik

velden vallen buiten de boot

Question

Ik zoek een gouden tip voor het volgende irritante probleem.

Ben bezig met het omzetten van een applicatie 'oude stijl' (Classic / Klassiek) naar een modern theme. Werkwijze is als volgt: Ik pas eerst de hoogte en positie van de velden in de portals aan, dan zet ik het theme om van Classic naar 'MijnTheme', en dan ken ik de styles toe aan de velden.

MAAR

Bij een aantal layouts gaat het goed, maar niet bij alles. Soms 'pakt' de portal niet alle velden. In browse mode is dan alleen de bovenste portaalrij zihctbaar, de rest niet. Ook niet als ik ze eerst weer wat kleiner maak zodat ze binnen de portaalrij vallen. Soms pas na een paar pogingen, en het ene veld wel, het andere veld niet. Het heeft denk ik te maken met de manier waarop Filemaker 11 ooit met tabs en portals omging, maar het is ongelooflijk irritant en kost heel veel tijd. Je denkt even een layout om te zetten maar je bent er zo een uur mee bezig.

Iemand een gouden tip hoe je dit het beste kunt oplossen?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

velden selecteren pijltje naar links, pijltje naar rechts en ze zouden er moeten inzitten.

inderdaad irritant, maar is bij mij een gewoonte geworden als ik met velden in een portaal werk...

• 0

Denk niet dat het met je thema-aanpassingen te maken heeft. Ik zie het tot grote ergernis vaker gebeuren bij het toevoegen van nieuwe veldobjecten aan een portaal. Na 10 keer proberen een veld in de portaal gedupliceerd, dat werkte wel.

Sinds FM14? Het komt nu minder vaak voor.

René