Ga naar inhoud
  • 0

opzoeken (lookup?)


hinod

Vraag

Beste mensen,

Heb een 'onervarendheidsvraag'; excuses.

 

Ben bezig met een database met Zuid-Afrikaanse foto's van voor 1900; werkt allemaal prima.

 

Ben nu met een nieuwe layout bezig waarin ik een fotograaf kan kiezen en dat vervolgens al de info over hem (soms haar) toont.

 

Dat werkt op zich wel maar alleen door (1) eerst in de status balk zoek te selecteren, dan (2) in het fotografen-veld de fotograaf op te zoeken en dan (3) zoeken-uitvoeren te geven.

- dat is natuurlijk wat omslachtig.

- wat moet ik doen dat fotografen-veld direct als zoek veld te definieren

 

mvg

Hin Oey

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zult daarvoor een relatie moeten maken tussen de tabellen met foto's en fotografen. In de fotografen tabel zal een uniek veld zoals Fotograaf ID moeten komen.

In de foto's tabel eenzelfde veld dat handmatig? ingevuld wordt. Beide velden gebruiken in de relatie en vervolgens kan je velden van de fotografen tabel plaatsen op de lay-out van de foto's.

 

Dat is de korte versie, normaal behandel ik het in vijf hoofdstukken incl. portalen, externe relaties enz. :-)

 

Mvg,

René

FMTraining

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...