Ga naar inhoud
  • 0

Vastleggen aantal leden op 31 december


Brink

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Worden de leden verwijdert als ze geen lid meer zijn?

 

Zo ja, dan suggereer ik een gerelateerde tabel zodat je een oneindig aantal jaren kan laten bijhouden. Dat is bij een herhalend veld niet het geval. Een globaal veld raad ik af omdat de inhoud in multi-user niet bewaard wordt. Ook al werk je nu als single-user dan hoef je niets aan te passen als de database toch multi-user gebruikt gaat worden.

 

Zo niet, maak dan een zoekopdracht met de start- en einddatum van hun lidmaatschap om het aantal records te tonen. Dan kan je het in ieder geval per jaar nagaan, voor welk jaar dan ook. Als je een staatje van jaren en aantal leden wilt suggereer ik ook een gerelateerde tabel.

 

Mvg,

René Ros

http://www.fmtraining.nl

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Het hoeft eigenlijk niet eens een gerelateerde tabel te zijn. Je kan een speciale log tabel maken dat je scriptmatig vult. Script kan je triggeren bij opening of door Filemaker server om even een record aan te maken met aantal leden (en eventueel andere loggings-waardige zaken). Leuk om daarna ook grafieken te maken.

Link naar reactie
  • 0
Het is goed om ze naast elkaar te zetten en een ontwerpkeuze te maken. Wil je dynamische, maar wellicht zwaar gecalculeerde data, of 'lean and mean' de vastlegging van in principe onveranderlijke historische data..

 

Zwaar gecalculeerde data???

in principe onveranderlijke historische data???

 

Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel.

 

Mvg,

René

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...