Ga naar inhoud
  • 0

nummeren in resuméveld


PAT

Vraag

Als ik sorteer op klanten en vervolgens in een subresuméveld al hun facturen bundel, bekom ik de jaaromzet per klant en kan ik zijn aandeel in % berekenen t.o.v. de totale omzet van alle klanten samen. In het subresuméveld krijg ik dan een listing gesorteerd van de hoogste naar de laagste omzet. Ik zou echter in deze listing ook per klant een genummerde volgorde willen zien… 1, 2, 3… om een TOP ??? te kunnen samenstellen, is dit mogelijk ?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan sorteer je daarbinnen toch op factuurbedrag? Dan staan de facturen ook op een volgorde. Je kan dan aan de facturen nóg een lopend-resumé-veld toevoegen: telling van factuurnummers oid en daarbij opgeven dat de telling voor iedere groep opnieuw moet beginnen bij sorteren op een bepaald veld (de relatie doet er niet toe). Kijk daarvoor ook even op: "Resumévelden definiëren" in de help van FileMaker

Link naar reactie
  • 0

Beste MENNO en leden Clarify,

 

EXCUUS… ik heb mij fout uitgedrukt… moet zijn SUBRESUMEGEDEELTE !!!… Als ik sorteer op klanten en vervolgens in een subresumégedeelte al hun facturen bundel, bekom ik de jaaromzet per klant en kan ik zijn aandeel in % berekenen toe de totale omzet van alle klanten samen. In het subresumégedeelte krijg ik dan een listing gesorteerd van de hoogste naar de laagste omzet. Ik zou echter in deze listing ook per klant een genummerde volgorde willen zien… 1, 2, 3… om een TOP ??? te kunnen samenstellen, is dit mogelijk in zo'n subresumégedeelte ?

 

dank bij voorbaat

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...