Jump to content
  • 0

nummeren in resuméveld

PAT

Question

Posted

Als ik sorteer op klanten en vervolgens in een subresuméveld al hun facturen bundel, bekom ik de jaaromzet per klant en kan ik zijn aandeel in % berekenen t.o.v. de totale omzet van alle klanten samen. In het subresuméveld krijg ik dan een listing gesorteerd van de hoogste naar de laagste omzet. Ik zou echter in deze listing ook per klant een genummerde volgorde willen zien… 1, 2, 3… om een TOP ??? te kunnen samenstellen, is dit mogelijk ?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zeker kan dat, door te sorteren op bijvoorbeeld de klantnaam en de volgorde te laten bepalen door een resumé-veld... eigenlijk is het dan groeperen op de naam en sorteren op het resumé-veld:

5a758dd90b190_Schermafbeelding2017-12-28om16_49_12.png.8cede3b1700e000209b01422c9179857.png

• 0
Posted

Beste MENNO en leden Clarify,

EXCUUS… ik heb mij fout uitgedrukt… moet zijn SUBRESUMEGEDEELTE !!!… Als ik sorteer op klanten en vervolgens in een subresumégedeelte al hun facturen bundel, bekom ik de jaaromzet per klant en kan ik zijn aandeel in % berekenen toe de totale omzet van alle klanten samen. In het subresumégedeelte krijg ik dan een listing gesorteerd van de hoogste naar de laagste omzet. Ik zou echter in deze listing ook per klant een genummerde volgorde willen zien… 1, 2, 3… om een TOP ??? te kunnen samenstellen, is dit mogelijk in zo'n subresumégedeelte ?

dank bij voorbaat