Ga naar inhoud
  • 0

Export field OF Send event - Microsoft Word opent niet


mdw

Vraag

Hallo

vreemd probleem. Wij draaien FM server 17 met ongeveer 15 clients.

We  hebben een toepassing waarin we documenten (pdf, word, excel, powerpoint) in containers bewaren en openen.

Bij elke gebruiker werkt het openen van documenten vanuit de container mbv. Export field automatically open of via Send event

Bij 1 gebruiker werkt het alleen voor PDF, Excel en Powerpoint en NIET voor Word bestanden.

Het lijkt dat de instructie vanuit FM aan Word of Windows om een word bestand te openen niet gebeurt of fout gaat. 

Ik ga er van uit dat het iets is op niveau van de pc van deze gebruiker. Kan iemand dat bevestigen of me op weg helpen?

Tnx

Mario

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je antwoord. We hebben het probleem op een pc met Windows 10 Pro. Een Word bestand in een folder of netwerkmap opent wel ; dus de associatie tussen bestandstype en applicatie die het standaard opent, lijkt me ok.

Ik heb gisteren ook even met de FM debugger gewerkt. Beide statements worden uitgevoerd met result code 0. Dus voor FM is alles ok. 

Maar het document opent niet.

Link naar reactie
  • 0

Na wat zoeken, vonden we uiteindelijk toch wat er mis was.

Zoals gesteld powerpoint, excel en pdf files gingen wel goed open. Word files niet.

Bleek dat in Windows 10 sommige Word files een duidelijk Word icoon hadden en ook geopend konden worden vanuit de verkenner.

Maar er waren ook voorbeelden van .docx files die niet als dusdanig herkend / geassocieerd waren met Word als standaard applicatie.

Voor alle duidelijkheid: er waren dus .docx files die geassocieerd werden met Word en er waren er ook die niet geassocieerd waren met Word.

Hoe dat kan is mij een raadsel want docx is docx... Nou goed, de files die niet geassocieerd waren, hebben we ingesteld altijd standaard openen met Word en dat was de oplossing.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...