Ga naar inhoud
  • 0

Proxy Settings


rutgerm

Vraag

Ik zit met een probleem om een FileMaker Pro 16 te verbinden met een FileMaker Server over een proxy server.  Op het gebied van proxy servers ben ik een absolute noob.  Hoe kent de FileMaker client de proxy server instellingen?  Waar moet ik mee rekening houden, verkeer moet verplicht via een proxy server maar clients zien de server niet.  Deze staat in niet het LAN.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja het is company policy dat alle internetverkeer via een proxy moet gaan maar de netwerkjongens krijgen het niet geconfigureerd,.We hebben het gedaan gekregen, na 2 maanden discussie en pen-testen, om poort 5003 open te krijgen, maar nu blijkt dat alles nog eens langs een proxy moet passeren. Als we goedkeuring moeten krijgen om de proxy te bypassen zijn we weer voor maanden vertrokken vrees ik en het is niet zeker of er uberhaupt een goedkeuring hiervoor komt.

aangepast door rutgerm
Link naar reactie
  • 0

Op deze paginas staat heel aardig en in het nederlands uitgelegd wat een proxy is. Verder gebruik je met de FMClient alleen poort 5003 met een voor de klant bekende (jullie) server, waarmee de verbindingen met SSL zijn versleuteld (mits je een eigen certificaat hebt geïnstalleerd).

De verbindingen die FM maakt met het internet via http(s) gaan vanzelf vie de proxy en en daar kan dan filtering op worden toegepast, maar wat ze dan op het filemaker-protocol willen en kunnen filteren zie ik niet. Ik denk zelfs dat wanneer ze gaan filteren (als dat überhaupt al mogelijk is) dat de signalen van en naar de server worden verstoord.

Anonymiseren met een socks-proxy heeft ook niet veel zin, want je verbindt niet met willekeurige hosts, je verbindt met slechts één fmserver. Als laatste: een proxy versleuteld niks, daar gebruik je SSL en VPN voor.

Succes met het overtuigen van de IT'ers bij je klant

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik als schreef: "als het überhaupt al mogelijk is", dus in FM instellen is onmogelijk. Instellen in de applicatie lukt je voor zover ik het heb gezien alleen bij applicaties die de webprotocollen ht(f)tp(s) gebruiken. Filemaker zit daar niet bij. 

Je kan dus alleen al je netwerkverkeer via een proxy sturen en dat stel je in bij de instellingen van de netwerkadapter in je OS (Windows/Mac). Het is misschien mogelijk dat de proxy het verkeer kan doorlaten/tegenhouden of alleen naar specifieke adressen doorlaten. Wat die proxy precies doet/moet doen heb ik geen verstand van, dat hebben de beheerders bij jouw klant neem ik aan wel.

Link naar reactie
  • 0

Menno,

We zijn ondertussen nog wat verder aan het zoeken geweest, de proxy settings worden automatisch geconfigureerd in de Windows proxy setting via een url naar een *.pac file dat de configuratie afhandelt.

De vraag is of FileMaker met deze *.pac file overweg kan of niet of enkel via de manuele setup werkt met het ip en poortnummer van de proxy server.  Is er iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...