Ga naar inhoud

Nog maar eens verkast


Aanbevolen berichten

Sonoff switches zijn  leuk, en ze hebben ook een power meter, die je toelaat om het verbruik van je toestellen te meten over het netwerk. Zo kwam ik er achter dat de server opstelling toch met een 5,5 KW per 24 uur ging lopen, wat niet echt interessant is voor de electriteitsrekening. Een deel van de besparingsmatregelen was om de Clarify site virtueel te hosten op de Synology server. Verhuis ging vlotjes, en na wat knoeien met het IP adres was de site gisteren dus een uurtje of 2 uit de lucht. Alles zal niet echt meer "vliegen", maar een site zonder reclame gaat altijd wat vlotter, niet :-)

Alles bijeen ( kabel modem, UPS, PABX, Synology met 4 drives ) verbruikt nu 132 W, da's minder dan 3,5 KW per dag. Kan ik mee leven.

Link naar reactie

Het is heel mooi dat dezelfde functionaliteit met een lager energieverbruik is te realiseren. Toch even wat puntjes op de i: Energieverbruik wordt gemeten in Joules (J) of kiloWattuur (kWh). Daarbij is 1 kWh gelijk aan 3,6 MJ.

Vermogen is het verbruik per seconde en wordt gemeten in Watts (J/s). Dus apparatuur met een vermogen van 132 W verbruikt iedere seconde 132 Joules. Per 24 uur is dat dan 24 * 3600 * 132 = 11,4 MJ. Wanneer je dat deelt door 3,6 krijg je het verbruik in kWh. Dat is hier dus 11,4 / 3,6 = 3,2 kWh. Bij een tarief van 0,23 € per kWh betekent dit ongeveer 0,74 € per dag en dus zijn de energiekosten nu zo'n 270 euro per jaar (was c.a.€470,-).

Ik dank jou dus heel bijzonder dat je deze kosten verder belangenloos maakt om deze site in de lucht te houden. Chapeau en diepe buiging.

Link naar reactie

Bedankt voor deze uiterst wetenschappelijk analyse. Hoe dan ook, mijn Synology servertje heb ik toch nodig, dus is het niet zo veel moeite om het Clarify forum erbij te pakken. Een goed bijkomed excuus ook om een goeie internet lijn te hebben. Geen diepe buigingen vereist. Van mijn kant kudos aan alle mensen die dit forum doen draaien door op FileMaker vragen te antwoorden, wat altijd de bedoeling is geweest.Geen megalomane plannen :-).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...