Ga naar inhoud

Belgische EID kaart uitlezen


Peter Wagemans

Aanbevolen berichten

Wij gebruiken al vele jaren naar tevredenheid de fmbuttler plugin bij een aantal klanten. Bij de nieuwe m1 chips Mac starten we wel nu filemaker met rosetta op.  

Ik heb nu een klant van wie de pc is opgeschoond en alles opnieuw is geïnstalleerd, maar bij wie we de eID niet ingelezen krijgen. Hij geeft een rode 1 terug als feedback.
De eid viewer laat wel de kaart zien. Oudere versie van middelbare terug gezet (eID Viewer-5.0.16 ), eID plugin staat in de Map extensies, er is voldoende ruimte op Mac, OS 11, laatste versie van claris 19.

Ik ben ver uitgezocht vrees ik. Iemand een idee?

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een nieuwe oplossing voor het uitlezen van de eID kaart, maar aan de conversaties hier te lezen is er niet direct een oplossing, toch? Onze klanten zijn diëtisten en gebruiken dit in de eerstelijns praktijken. Zijn er nog ontwikkelaars die software hebben voor medische beroepen in Belgie?

Alvast bedankt voor het antwoord!

 

 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Voor vandaag staat een EID implementatie op de agenda, en ik kom hier even mijn filetje downloaden. Dan zie ik hierboven dat:

Quote

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een nieuwe oplossing voor het uitlezen van de eID kaart, maar aan de conversaties hier te lezen is er niet direct een oplossing,…

Misschien niet helemaal goed gelezen, IBV. Er is wel degelijk een werkende oplossing. Maar gebruik een kaartlezer die ondersteund wordt. Zoals de Cherry ST1044 die ik eerder vernoemd heb. Het verschil in prijs tussen een pruts-kaartlezer en een "paper weight" zoals de Cherry is zo'n 20 euro.

Download de versie van 23 mei 2020. Die ( en ook de eerste versie ) is bijna 3 jaar in gebruik bij verschillende klanten, en ik krijg geen klachten.

Link naar reactie

...en klaar. Deze benchmark is inclusief koffie zetten, beneden portemonnee gaan pakken met EID kaart, en kaartlezer uit de kast halen en aansluiten.

Eerst tabel kopieren en plakken, dan scripts kopieren en plakken in een layout van de nieuwe tabel ( het helpt om ze even in een script foldertje te zetten in de originele file ), dan layout kopieren en plakken.

Kaartlezer aansluiten, op de knop "Read Card" klikken, en je informatie loopt binnen in de tabel.

Verder koppelen is natuurlijk ook nodig, maar ik veronderstel dat je FileMaker genoeg kent om dat voor je rekening te nemen. o en BTW, benchmark is ook inclusief deze post natuurlijk.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Onlangs een nieuwe eid kaart gekocht, was 'm op reis kwijt geraakt.

Geprobeerd met de Belgian EID Reader scripts, maar ik blijf hangen in de code die de connectie maakt.

Dus de kaartlezer wordt gezien in de lijst maar de "SmartCard.Connect" functie geeft "[MBS] Failed to connect to card: -2146435060" terug.

Zijn er nog mensen met een nieuwere kaart, en indien ja, ook problemen? Of is dit een andere issue?

MBS versie 13.5, FMPro 20.3.1 met of zonder Rosetta aan, M1 Op Sonoma 14.2

@MonkeybreadSoftware Hast du irgendeine Ahnung?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...