jw Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Hi, voorheen werkte ik met de hulplijnen ( Dynamic guides ) om objecten op zijn plek te zetten. Sind, ik meen Filemaker 16 ) heb je Guides ( Show en Snap to Guides ). Het is wel vreemd, want die kun je in het menu activeren of deactiveren maar ik zie ze niet meer in de layoutmode. Alhoewel als ik een nieuwe File maak, dan zijn de Guides er weer wel. Heeft iemand een idee hoe je daar weer controle over krijgt? Quote Link to comment
0 menno Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Als je linealen (rulers) aanzet, dan kan je door te klik-slepen vanuit de lineaal weer hulplijnen neerzetten. Standaard is het een blauwe lijn, die alleen voor de huidige lay-out geldt. Met de rechter muisknop kan je instellen dat de hulplijn op alle lay-outs moet worden getoond, dan is hij roze. Quote Link to comment
0 jw Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 ja, ik zie dat het werkt. Ik heb die rules nooit aangehad. Jammer dat je niet de positie en grootte kan laten bereken met een formule. Quote Link to comment
Question
jw
Hi,
voorheen werkte ik met de hulplijnen ( Dynamic guides ) om objecten op zijn plek te zetten.
Sind, ik meen Filemaker 16 ) heb je Guides ( Show en Snap to Guides ).
Het is wel vreemd, want die kun je in het menu activeren of deactiveren maar ik zie ze niet meer in de layoutmode.
Alhoewel als ik een nieuwe File maak, dan zijn de Guides er weer wel.
Heeft iemand een idee hoe je daar weer controle over krijgt?
2 answers to this question
Recommended Posts