Ik ondervind regelmatig problemen bij het migreren van een database mbv de data migratietool. Als ik een nieuw veld heb aangemaakt werkt de index soms niet en moet ik de index uit- en aanzetten of het bestand recoveren. Daarnaast schiet regelmatig de standaard serial teller terug... Klant kan dan geen record meer aanmaken omdat het serienummer niet uniek is. Komt niet echt profi over en kost een hoop gedoe om het allemaal weer recht te zetten.
Voor het laatste probleem heb ik inmiddels onderstaande workaround maar het verliezen van de index blijft terugkomen (known bug)
Question
Ari
Ik ondervind regelmatig problemen bij het migreren van een database mbv de data migratietool. Als ik een nieuw veld heb aangemaakt werkt de index soms niet en moet ik de index uit- en aanzetten of het bestand recoveren. Daarnaast schiet regelmatig de standaard serial teller terug... Klant kan dan geen record meer aanmaken omdat het serienummer niet uniek is. Komt niet echt profi over en kost een hoop gedoe om het allemaal weer recht te zetten.
Voor het laatste probleem heb ik inmiddels onderstaande workaround maar het verliezen van de index blijft terugkomen (known bug)
https://community.claris.com/en/s/question/0D50H00006ezLhaSAE/corrupt-index-on-new-field-after-using-data-migration-tool
RightValues ( ExecuteSQL ( "SELECT " & 'sqlField ( PRODUCT::serialNumber ) & " FROM " & 'sqlTable ( PRODUCT::__ID ) ; "" ; "" ) ; 1 ) + 1
Link to comment
2 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.