emma Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 komt niet veel voor, maar ik moet wel eens een berekening maken van brutobedrag naar nettobedrag , rekening houdend met 21, 9 of 0 procent bij 21 en 9 gaat het goed, maar bij 0 procent geeft het nettobedrag een vraagteken " ? " weer bijgaand de formule en invoerlijst die ik gebruik. is de formule niet goed ? Emma Quote Link to comment
0 menno Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 In wiskundeles zei de leraar: "Delen door 0 is ge***". En dat is wel wat jij doet. Je kan het oplossen door: Diversenbruto - If ( BTWdiversen > 0 ; Diversenbruto / (1 + 100 / BTWdiversen ) ) Quote Link to comment
0 emma Posted October 7, 2020 Author Share Posted October 7, 2020 blijkbaar niet goed opgelet bij de wiskunde les. waarschijnlijk andere dingen aan mijn hoofd. bedankt Menno, Quote Link to comment
0 VWin Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 indien bruto= netto x (1 +btw/100) dan is uiteraard netto= bruto/(1+btw/100) ( werkt ook indien btw=0 is, niet ?) of indien bv.: 121= 100 x(1+0.21) dan is 100= 121/(1+0.21) Quote Link to comment
Question
emma
komt niet veel voor, maar ik moet wel eens een berekening maken van brutobedrag naar nettobedrag , rekening houdend met 21, 9 of 0 procent
bij 21 en 9 gaat het goed, maar bij 0 procent geeft het nettobedrag een vraagteken " ? " weer
bijgaand de formule en invoerlijst die ik gebruik. is de formule niet goed ?
Emma
3 answers to this question
Recommended Posts