Rudiesan Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 Ik heb een veld waar ik werkuren invul en deze optel in een totaal uren veld. ik wil dit uren veld wissen omdat de oude waarde blijft staan en ik deze eerst moet wissen voordat ik een nieuwe waarde kan invoeren hoe doe ik dat? Quote Link to comment
0 andries Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 In de autoenter het volgende zetten: Case ( not isEmpty ( self ) ; "" ) Quote Link to comment
0 Rudiesan Posted November 16, 2020 Author Share Posted November 16, 2020 Oké maar met deze case wordt het veld leeg gemaakt en tel het de nieuwe ingevoerde waarde niet op bij het totaal aantal gewerkte uren op omdat het veld nu geen waarde meer heeft. maar bedankt voor het meedenken moet nog veel leren. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 Als alternatief, of aanvullend, zou je een script trigger moeten gebruiken die de waarde van het veld optelt bij een ander veld. Wanneer je een validatie trigger op het veld zet kun je de waarde meenemen als scriptparameter en optellen bij het ander veld. # Script parameter zou dan zijn: get ( ActiveFieldContents ) Set Variable [ $data ; Value: Get ( ScriptParameter ) ] # Set Field [ TABLE::Totaal ; TABLE::Totaal + $data ] Set Field [ TABLE::Nieuw_invoer ; "" ] # Commit Records/Requests [ With dialog: Off ] Quote Link to comment
0 hans erik Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Als ik het goed begrijp vul je het veld in, en wordt dan het totaal aantal bijgewerkt? Doe je dat dan met een automatisch berekening? Of een AutoCalc? Als je wilt dat je altijd de hele vorige waarde in je invoerveld vervangt, kun je dat instellen in het inspector palette: 'select entire contents on entry'. Je loopt dan niet het risico dat je het nieuwe aantal erachter typt zodat het resultaat steeds groter wordt. Quote Link to comment
Question
Rudiesan
Ik heb een veld waar ik werkuren invul en deze optel in een totaal uren veld.
ik wil dit uren veld wissen omdat de oude waarde blijft staan en ik deze eerst moet wissen voordat ik een nieuwe waarde kan invoeren
hoe doe ik dat?
4 answers to this question
Recommended Posts