Jump to content

Tabpanelen "dicht" zetten

Recommended Posts

Mooi Menno. 

Ik heb eerder gezocht naar een mogelijkheid om hele tabbladen te verbergen of anderszins tabbladen-object meer dynamisch te maken.. Dit is ook een andere benadering: de toegang blokkeren.

Het is wel zo dat met een beetje snel en handig klikken de inhoud van de tab zichtbaar gemaakt kan worden. Wellicht op te lossen door ook de inhoud op het tabblad te verbergen.

Zou het verder mogelijk zijn om een geblokkeerde tab van een andere kleur te voorzien? Zodat het ook zichtbaar is dat ze niet toegankelijk zijn? Voorwaardelijke opmaak lijkt in principe mogelijk op een tabblad, maar hoe te koppelen aan de afzonderlijke objectnamen?.

Ik heb in de bijgaande versie de opmaak aangepast. Op FMT blijft de oude staan, omdat dit buiten de scope valt :-) 

FMT_LockTabPanels_Conditional.fmp12

1 uur geleden zei Marsau:

Het is wel zo dat met een beetje snel en handig klikken de inhoud van de tab zichtbaar gemaakt kan worden. Wellicht op te lossen door ook de inhoud op het tabblad te verbergen.

Dit lukt mij eigenlijk niet, welke versie FM gebruik je? BTW als je alle tabbladen dichtzet, gaat het niet goed. Er moet er tenminste 1 toegankelijk blijven, anders zie je alles.

Je kunt ook de naam van de tabs conditioneel leeg laten zodat de betreffende tab niet zichtbaar is. Je moet dan in de opmaak geen omlijning gebruiken anders kun je op de lijn klikken waarbij het tabblad alsnog zichtbaar wordt.