Ik weet niet wie van jullie ooit de hersenbreker kruiswoordpuzzels heeft gemaakt, maar ik kwam er weer eentje tegen afgelopen weekend en dacht daar moet een custom functie voor te schrijven zijn
Even wat info vooraf.
Een hersenbreker is een kruiswoordpuzzel waarbij geen omschrijving van het in te vullen woord wordt opgegeven, maar een vermenigvuldiging van de plaats van de letters in het alfabet van het in te vullen woord. Dus het woord 'absurd' krijgt dan als omschrijving ( 1x2x19x21x18x4 = ) 57.456
Als je in de puzzel de 's' uit dat woord al hebt, dan wordt de omschrijving dus 57.456 / 19 = 3.024 voor de ontbrekende 5 letters.
Heb je ook nog de 'd' dan moeten de 4 overgebleven letters 756 opleveren.
Vindt je de 'a' dan wijzigt de 'omschrijving' niet, maar moet je dat resultaat met 3 letters zien te vinden.
En toen wilde ik graag een functie waar ik de 'omschrijving' aan mee geef, met het aantal letters en die me dan de mogelijke letter combinaties teruggeeft.
Resultaat is een custom functie met de volgende definitie:
Question
rmw
Ik weet niet wie van jullie ooit de hersenbreker kruiswoordpuzzels heeft gemaakt, maar ik kwam er weer eentje tegen afgelopen weekend en dacht daar moet een custom functie voor te schrijven zijn
Even wat info vooraf.
Een hersenbreker is een kruiswoordpuzzel waarbij geen omschrijving van het in te vullen woord wordt opgegeven, maar een vermenigvuldiging van de plaats van de letters in het alfabet van het in te vullen woord. Dus het woord 'absurd' krijgt dan als omschrijving ( 1x2x19x21x18x4 = ) 57.456
Als je in de puzzel de 's' uit dat woord al hebt, dan wordt de omschrijving dus 57.456 / 19 = 3.024 voor de ontbrekende 5 letters.
Heb je ook nog de 'd' dan moeten de 4 overgebleven letters 756 opleveren.
Vindt je de 'a' dan wijzigt de 'omschrijving' niet, maar moet je dat resultaat met 3 letters zien te vinden.
En toen wilde ik graag een functie waar ik de 'omschrijving' aan mee geef, met het aantal letters en die me dan de mogelijke letter combinaties teruggeeft.
Resultaat is een custom functie met de volgende definitie:
Aan te roepen als
Breakdown ( 13200 ; 3 ; 1 ; "" )
Met als resultaat
YXV XYV YVX VYX XVY VXY
En nou komt de uitdaging voor een regenachtig weekend (en als je het tot hier gered hebt met lezen heb je toch niks beters te doen ) :
Graag het resultaat opschonen op unieke letter combinaties. Het bovenstaande wordt dan dus
YXV
Nog een voorbeeld
Breakdown ( 168 ; 2 ; 1 ; "" ) geeft XG UH NL LN HU GX moet worden XG UH NL
Welke unieke combinatie teruggegeven wordt maakt mij niet zoveel uit.
Nog een voor de duidelijkheid
Breakdown ( 5720 ; 3 ; 1 ; "" ) geeft ZVJ VZJ ZTK TZK VTM TVM ZKT VMT MVT KZT ZJV TMV MTV JZV VJZ TKZ KTZ JVZ moet worden JVZ KTZ MTV
rmw
Edited by rmwLink to comment
5 answers to this question
Recommended Posts