Jump to content

Commit Record vs. Go to field

Roger

Recommended Posts

Als ik naar mijn oude werk kijk kom ik vaak de scriptstap Go to field tegen waar ik daar tegenwoordig Commit record voor gebruik. Ik vraag me af, zit daar qua wat het doet eigenlijk veel verschil in? Ik weet, bij Commit heb je de mogelijkheid Dialog On/Off en opties als Skip data entry validation en Override ESS locking conflicts. Maar deze opties gebruik ik nooit en ik weet ook niet wanneer ik die zou moeten gebruiken. Ik ben eens benieuwd, wie kan hier iets interessants over vertellen?

"Ga naar volgend veld/Go to next field" slaat de gegevens niet op, je moet dan nog steeds een "commit" uitvoeren.

"Go to next record" slaat de gegevens wél op, mits je "save record changes automatically" in de lay-outinstellingen hebt opgegeven (dat is overigens standaard ingesteld bij het aanmaken van een nieuwe lay-out).

Als je gegevens in een portaal in meerdere portaalrecords wijzigt, worden alle gewijzigde records pas vastgelegd na een commit. Als je gegevens in meerdere portalen in dezelfde lay-out wijzigt, zonder tussendoor te "committen", geldt hetzelfde.