Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker Server Ubuntu VM


Peter Wagemans

Vraag

Dit lijkt me zo voor de hand liggend. Een virtuele machine met een Ubuntu 18.04 LTS er op, en FileMaker Server al geinstalleerd. Natuurlijk met DHCP en zonder dat het 2de stuk van de installatie is uitgevoerd - via de admin console inloggen en de server verder communiceren.

Perfect legaal voor het Ubuntu stuk, voor het server stuk zitten we wat grijs vrees ik. Claris voorziet geen manier om FileMaker Server te downloaden, als je geen licentie hebt, is dat correct? Voor de updates is dat zo lullig ook, geen download link.

Als is dit niet publiek beschikbaar te maken, zoiets wil je toch gewoon in je arsenaal hebben zitten? Een blueprint van een servertje, op 5 minuten ben je klaar met configureren. Ideaal voor een dev omgeving bij een klant?

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor zover ik weet is de download link gewoon beschikbaar op een eigen licentiepagina. Die is in principe publiek benaderbaar. 

Daarna heb je een licentiecertificaat nodig.

In de door jou geschetste situatie moet het inbrengen van dat certificatie voldoende zijn. Je mag echter slechts een beperkt aantal servers installeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...