Jump to content
  • 0

FYI: De Go to Layout bug bestaat!

Gido_

Question

Iets dat ik al 'n paar keer gedaan had wou maar *niet* werken hier. Uiteindelijk merkte ik dat de Go to layout (named of numbered) niet wilde werken in het bovenste deel v/e script. Dacht dit met Go to Related Record op te lossen dan, maar werkte ook al niet.  Heb het dan verbouwd met een toegevoegde relatie...

Geheel overkopiëren naar een nieuw script werkte ook niet. Fout zit mogelijk in de XML(?), waarvan ik hier ergens zag dat je die leesbaar kan maken met de BE plugin (en mss gecorrigeerd kan terugplakken?).  Als daar het probleem ligt natuurlijk.

Ik denk dat ik zelfs een FM versie v/e andere installer heb geïnstalleerd, maar hielp ook niet.

Op andere plaats in hetzelfde script of in een nieuw script was alles gelukkig ok. 

Het is vooral te hopen dat de bug consequent is, en niet random kan opduiken...

Ik kreeg de indruk uit een paar threads dat FM deze bug zowat onmogelijk acht...

- http://community.claris.com/en/s/question/0D53w00005PqI4UCAV/go-to-layout-is-not-working-for-me
http://community.claris.com/en/s/question/0D50H00006ds6XISAY/go-to-layout-not-working-properly

Hebben jullie het al meegemaakt en de oorzaak geleerd?

Edited by Gido_

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
6 minutes ago, Banach said:

Ik heb deze 'bug' nog nooit gezien. Fout in XML?? Beetje abracadabra zo zonder nadere toelichting. Graag enige verduidelijking en/of voorbeeld bestand om dit te kunnen reproduceren en analyseren.

Ergens in het forum las ik dat scripts in wezen XML code zijn die je kan kopiëren of zichtbaar maken met de BE plugin. Zo zou je dan kunnen nagaan of er intern beschadiging is aan de layout naam, bvb.  Of mss zijn het enkel de Custom Functies die XML zijn, maar ik zou vermoeden dat scripts het ook zijn.

Ik ga het mss wel eens proberen, want dat zou geruststellend zijn.

Ik ben trouwens redelijk zeker dat het een tijd werkte, en dan opeens niet meer. Vandaar dat ik zo verbaasd was ook.

In die threads zit altijd wel iemand tussen die een stomme fout maakte, maar ook mensen met een daadwerkelijk bug, m.i.

Edited by Gido_
  • 0

Dat werkt inderdaad.

Zie https://docs.baseelementsplugin.com/article/525-beclipboardgettext

Op mijn PC had ik dit commando nodig:

BE_ClipboardText ( "Mac-XMSS" )

Dat geeft het volgende voor mijn stap die niet werkte. Dat lijkt helaas wel correct te ogen op het eerste zicht...

<fmxmlsnippet type="FMObjectList"><Step enable="True" id="6" name="Go to Layout"><LayoutDestination value="SelectedLayout"></LayoutDestination><Layout id="1" name="tags"></Layout></Step></fmxmlsnippet>

Werkt ook bij het kopiëren van volledige scripts.

Edited by Gido_
  • 0
3 hours ago, Banach said:

Vergelijk het eens met een stap die wél werkt.

Identiek.

Het kan ook vooraf misgelopen zijn, zodat een "pointer" slecht terechtkomt of zo...

Als  ik héél veel zin heb, zal ik eea nog beter proberen testen om tot de kern v/d zaak te komen.

Het in clipboard zetten van manueel gewijzigde XML werkte trouwens ook perfect.

BE_SetClipboardText ( text ; "Mac-XMSS" )

Notabene voor PC en mijn oudere plugin dan toch.

Edited by Gido_