Ga naar inhoud

downloaden van bestanden op het forum


matthys

Aanbevolen berichten

Daarom de oproep aan mensen die uploaden: eerst zippen!

 

Was het niet de goeroe AvD die schreef dat zips ongeschonden over het internet reizen?

dat is idd zo, maar een naakt FP5 bestand moet wel gedownload kunnen worden.

Dat het daarna beschadigd is, heeft inderdaad te maken met het aantal bits, en kan opgelost worden met eerst zippen.

 

Safari zijn probleem is dus niet dat de bestanden beschadigd zijn, maar hij download ze gewoon niet volledig.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik heb hier net even een ongezipt fp5 bestandje van het v&a forum gedownload (heb even moeten zoeken, iedereen zipt nu blijkbaar). Geen corrupties in de download, ik gebruik als browser Safari 1.2.1 op X 10.3.3.

Murtje en ik hadden een maand of zo geleden een probleem met downloads bij een klant. Daar hadden we een combinatie van ASP pagina's en grote zip bestanden. Het laatste stukje geraakte niet gedownload. Lijkt me hetzelfde symptoom. Wat ik eigenlijk denk is dat de file type of extensie helemaal geen belang heeft en dat we hier naar puur toeval kijken.

Het is wel zo dat we er toen achterkwamen dat de klant (een dikke klant met een nog dikkere firewall) een buggy versie van Squid gebruikte. Squid is een proxy server.

Murtje heeft toen de ASP code zo aangepast, dat die niet meer volgens de regels van de kunst aankondigde in de http response header hoe lang de download was in bytes, maar door dat NIET te vertellen. Eigenlijk tegen de principes, maar blijkbaar kon de buggy Squid code dat beter aan, en het download probleem was opgelost.

De mensen die problemen hebben kunnen misschien even checken of ze vanachter een firewall browsen.

Link naar reactie

De mensen die problemen hebben kunnen misschien even checken of ze vanachter een firewall browsen.

 

Peter, ik stel toch ook dezelfde problemen vast met Safari, op verschillende locaties, velen zonder firewall, op verschillende tijdstippen, cq providers.

Telkens de laatste OS X (10.3.3) die is geinstalleerd, samen met de laatste Safari (1.2 v125.1).

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...