Jump to content
  • 0

Server benaderen duurt ineens 1 minuut


marcelboot

Question

Posted

Sinds 1 week moet ik 1 minuut wachten om een bestand op een server te openen met Filemaker Go 19, terwijl vanuit de Mac het gewoon snel gaat zoals altijd. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak/oplossing kan zijn?

21 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Graag wat meer info:

- iPhone/iPad op zelfde netwerk als je Mac?

- Gaat het om de verbinding herstellen?

- Open je het bestand via hosts?

- Worden de bestanden op de host wél snel weergegeven?

- Is het bij alle bestanden op de server hetzelfde?

- enz

  • 0
Posted

Alle vragen met ja beantwoord hoor. Bestanden op de ipad zelf gaan snel maar op de host dus niet. Via een ander netwerk gebeurt hetzelfde, dus ik denk dan dat er iets met filemaker go op de ipad zou kunnen zijn, maar wat?

  • 0
Posted
34 minutes ago, Banach said:

Worden de bestanden op de host wél snel weergegeven?

Hier mee bedoel ik: vanaf de iPad. Als daar het antwoord nog steeds  ja op is dan is het opbouwen van de bonjour verbinding in orde en is er iets mis met de verbinding via poort 5003.

Ga dan eens na wat je afgelopen tijd aan apps op de ipad hebt geïnstalleerd. Zet de iPad ook eens helemaal uit en weer aan. Welke versie FM go? op welke versie server. Doet WebDirect het wél probleemloos? Heb je instellingen van de server gewijzigd? En zo kan je doorgaan met verschillende situaties af te vinken. Het kan een complexe oorzaak hebben.

Niet zo lang geleden had ik iets dergelijks. Niet via FM go maar specifiek naar FMServer 19. Server 18 of 17 geen enkel probleem. Achteraf bleek het aan mijn verouderde router te liggen. Deze vervangen door een nieuwe en alles opent weer razendsnel. Kortom de oorzaak/oplossing kan nog wel eens volstrekt onverwacht zijn.

  • 0
Posted

Ik zie bij de hostgegevens in fmgo wel 3 /// staan achter het ipadres. Die krijg ik overigens niet weg. Komen steeds terug. Is daar iets mis?

toegang tot de server heb ik niet, want mijn klant heeft dat extern geregeld.

  • 0
Posted (edited)

Bij mij staat er geen enkele slash achter. Stuur mij eens een PB met het server ip, dan kijk ik vanuit hier en kunnen we zien of het probleem bij jou of bij de klant zit. Of gaat het via een VPN?

Edited by Banach
  • 0
Posted
48 minutes ago, marcelboot said:

Als je kiest voor Beheer hosts zie je geen slash, maar als je op de host klikt en op het doc icoon boven, zie je de slashes. Bij mij tenminste.

Dat is het bestandspad, daar staat inderdaad 1 slash achter, geen 3.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...