marcelboot Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Sinds 1 week moet ik 1 minuut wachten om een bestand op een server te openen met Filemaker Go 19, terwijl vanuit de Mac het gewoon snel gaat zoals altijd. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak/oplossing kan zijn? Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Graag wat meer info: - iPhone/iPad op zelfde netwerk als je Mac? - Gaat het om de verbinding herstellen? - Open je het bestand via hosts? - Worden de bestanden op de host wél snel weergegeven? - Is het bij alle bestanden op de server hetzelfde? - enz Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 Alle vragen met ja beantwoord hoor. Bestanden op de ipad zelf gaan snel maar op de host dus niet. Via een ander netwerk gebeurt hetzelfde, dus ik denk dan dat er iets met filemaker go op de ipad zou kunnen zijn, maar wat? Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 (edited) Ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd overigens. Edited December 10, 2022 by marcelboot Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 34 minutes ago, Banach said: Worden de bestanden op de host wél snel weergegeven? Hier mee bedoel ik: vanaf de iPad. Als daar het antwoord nog steeds ja op is dan is het opbouwen van de bonjour verbinding in orde en is er iets mis met de verbinding via poort 5003. Ga dan eens na wat je afgelopen tijd aan apps op de ipad hebt geïnstalleerd. Zet de iPad ook eens helemaal uit en weer aan. Welke versie FM go? op welke versie server. Doet WebDirect het wél probleemloos? Heb je instellingen van de server gewijzigd? En zo kan je doorgaan met verschillende situaties af te vinken. Het kan een complexe oorzaak hebben. Niet zo lang geleden had ik iets dergelijks. Niet via FM go maar specifiek naar FMServer 19. Server 18 of 17 geen enkel probleem. Achteraf bleek het aan mijn verouderde router te liggen. Deze vervangen door een nieuwe en alles opent weer razendsnel. Kortom de oorzaak/oplossing kan nog wel eens volstrekt onverwacht zijn. Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 Dank voor het huiswerk Banach. Ik ga ermee aan de slag! Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 Ik zie bij de hostgegevens in fmgo wel 3 /// staan achter het ipadres. Die krijg ik overigens niet weg. Komen steeds terug. Is daar iets mis? toegang tot de server heb ik niet, want mijn klant heeft dat extern geregeld. Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Nee, die slashes horen daar niet te staan. Verwijder de host en voer deze opnieuw in. Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 Op mijn iPhone staat er maar 1, maar dat duurt ook 1 minuut, dus… Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 (edited) Bij mij staat er geen enkele slash achter. Stuur mij eens een PB met het server ip, dan kijk ik vanuit hier en kunnen we zien of het probleem bij jou of bij de klant zit. Of gaat het via een VPN? Edited December 10, 2022 by Banach Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 Als je kiest voor Beheer hosts zie je geen slash, maar als je op de host klikt en op het doc icoon boven, zie je de slashes. Bij mij tenminste. Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 Pb is gestuurd Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Mijn bevinding heb ik je gestuurd. Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Probeer eens via 4G op je iPhone. Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 48 minutes ago, marcelboot said: Als je kiest voor Beheer hosts zie je geen slash, maar als je op de host klikt en op het doc icoon boven, zie je de slashes. Bij mij tenminste. Dat is het bestandspad, daar staat inderdaad 1 slash achter, geen 3. Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 4g geeft hetzelfde, dus ook 1 minuut. Ik snap het nu niet meer hoor.😳 Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Je hebt een PB. Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Ter aanvulling: Dit lijkt een bekend probleem van FMgo 19: Zie b.v. https://community.claris.com/en/s/question/0D53w000056ZnEsCAK/fm-go-19-very-slow-opening-hosted-files Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 Even bekeken, maar dit is al 2 jaar oud. Versie 19.01 was toen actueel. Quote Link to comment
0 Banach Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 (edited) De laatste post heeft het probleem ook in 19.4.2. Lijkt toch wel veel op jouw/ons plrobleem. Edited December 10, 2022 by Banach Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 10, 2022 Author Share Posted December 10, 2022 Tsja, dan moet ik dieper gaan duiken denk ik. Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 30, 2022 Author Share Posted December 30, 2022 De tip van James van Claris toegepast, maar helaas zonder resultaat. Nu maar hopen een deze bugfix vanuit Claris. Quote Link to comment
Question
marcelboot
Sinds 1 week moet ik 1 minuut wachten om een bestand op een server te openen met Filemaker Go 19, terwijl vanuit de Mac het gewoon snel gaat zoals altijd. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak/oplossing kan zijn?
21 answers to this question
Recommended Posts