MarcAlmelo Posted February 6, 2023 Share Posted February 6, 2023 Goedendag allemaal, ik probeer een API-koppeling te maken met FMPRO en de API van KvK, alleen kom ik niet verder met https://developers.kvk.nl/nl/documentation/install-tls-certificate#vertrouwde-certificaten Ik heb een .PEM-bestand gedownload van hun site. In een container geplaatst Het bestand laad ik in een variabel vanuit de container $cert Dit zijn mijn cURL opties " -X GET -H \"apikey: **APIKEY** \" -H \"Accept: */*\" -E $cert -D $dumpheader " Ik krijg een error 1628 en kom niet verder. PS met Postman krijg ik het wel voor elkaar. Quote Link to comment
1 menno Posted February 6, 2023 Share Posted February 6, 2023 Je bent helaas tegen een bug van FileMaker aangelopen. Normaal gesproken kan je opgeven dat de ssl certificaat controle kan worden genegeerd. In cURL is dat de -k optie, maar met FM 19.6.3 gaat dat dus fout. Ik heb even ook getest met FMP 19.4.2 en dan werkt dat probleemloos.... Verder is -E optie voor authenticatie met een certificaat en daarbij moet je inderdaad de certificaten in een container plaatsen etc. etc. Voor het controleren van certificaten van een webservice is dat niet aan de orde. In de bijlage mijn testbestand. De laatste opvraag heb ik met 19.4.2 gedaan, zonder dat de rootcertificaten op mijn mac waren geïnstalleerd. KvKTest.fmp12 Quote Link to comment
0 menno Posted February 6, 2023 Share Posted February 6, 2023 Ik heb dit meteen even als bug in de Claris community aangemeld. We wachten dus even af Quote Link to comment
0 MarcAlmelo Posted February 7, 2023 Author Share Posted February 7, 2023 Bedankt @menno dan kan ik inderdaad blijven zoeken. Wachten we dat even af. Quote Link to comment
0 menno Posted February 21, 2023 Share Posted February 21, 2023 Nou breekt mijn klomp! Gisteren een nieuwere versie gedownload én de KvK-api geprobeerd .... ging ook mis. Dus ik wilde daarvan vandaag een melding aanmaken en wilde daarom een paar screenshots maken. Ineens werkt het nu wél! Ook nog even getest op Windows 11 met 19.6.1, daarop ging het voorheen ook mis en ook daar werkt het nu prima!? @MarcAlmeloKan jij het nog eens testen (bij voorkeur met mijn testbestandje. zodat we exact dezelfde test doen) en laten weten of het nu werkt? Quote Link to comment
0 MarcAlmelo Posted February 21, 2023 Author Share Posted February 21, 2023 @menno test bestand werkte bij mij ook, alleen mijn eigen nog niet. Heb toen url automatisch coderen uitgezet en Gehele inhoud selecteren aan en toen werkte die wel. Vreemd, geen verklaring voor. Bedankt voor het opnieuw uitproberen, lukt me nu wel. Quote Link to comment
Question
MarcAlmelo
Goedendag allemaal,
ik probeer een API-koppeling te maken met FMPRO en de API van KvK, alleen kom ik niet verder met https://developers.kvk.nl/nl/documentation/install-tls-certificate#vertrouwde-certificaten
-X GET
-H \"apikey: **APIKEY** \"
-H \"Accept: */*\"
-E $cert
-D $dumpheader
"
PS met Postman krijg ik het wel voor elkaar.
5 answers to this question
Recommended Posts