Infomatics Posted October 13, 2023 Share Posted October 13, 2023 Ik ben voor een klant op zoek naar een VOIP koppeling met FileMaker, zij willen: - Client voor MacOS, waarbij we vanuit FM een telefoonnummer kunnen draaien. - Binnenkomende gesprekken loggen in FM bv via open url op de client of via webhook naar de server. - Client op IOS. - api koppeling zodat klant gegevens kunnen worden bijgewerkt in de VOIP omgeving zodat die zichtbaar zijn als er wordt ingebeld. - Bij voorkeur een omgeving waarbij de klant zelf zijn omgeving kan beheren. Heeft iemand ervaring met een goed systeem? Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Aan elk systeem zitten plussen en minnen, maar wij hebben over het algemeen goede ervaringen met Xelion. Het kan alles wat je vraagt. Quote Link to comment
0 Infomatics Posted October 16, 2023 Author Share Posted October 16, 2023 Dank! Mijn klant werkt al met Xelion, maar vind het een draak om te installeren en werkend te houden aangezien ze regelmatig nieuwe medewerkers hebben en weer een worsteling met Java moeten doen. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 De nieuwe softphone is een stuk beter. Je hoeft niet meer moeilijk te doen met het traceren van de Java Applet (je hebt nog wel Java nodig, maar het is nu netjes verpakt in een ‘applicatie’). Daardoor kun je gewoon callto gebruiken in plaats van een lastige string. Quote Link to comment
0 Infomatics Posted October 17, 2023 Author Share Posted October 17, 2023 en binnenkomend? er wordt nu een call gedaan naar een Applescript die bij de gebruiker in de root staat die een open url inclusief telefoonnummer naar de FM database stuurt zodat de juiste klant boven komt. Ik zou dat het liefst direct met een open url oplossen, of desnoods met een webhook naar de server zodat de server de juiste klant naar de client kan pushen. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted October 17, 2023 Share Posted October 17, 2023 Just now, Infomatics said: en binnenkomend? er wordt nu een call gedaan naar een Applescript die bij de gebruiker in de root staat die een open url inclusief telefoonnummer naar de FM database stuurt zodat de juiste klant boven komt. Ik zou dat het liefst direct met een open url oplossen, of desnoods met een webhook naar de server zodat de server de juiste klant naar de client kan pushen. Wat je moet doen is een Trigger in Xelion (laten) zetten. Dit is een URL (inclusief script en parameters uit Xelion) die aangeroepen wordt op het moment dat de gebruiker het gesprek in de softphone aanneemt. Quote Link to comment
Question
Infomatics
Ik ben voor een klant op zoek naar een VOIP koppeling met FileMaker, zij willen:
- Client voor MacOS, waarbij we vanuit FM een telefoonnummer kunnen draaien.
- Binnenkomende gesprekken loggen in FM bv via open url op de client of via webhook naar de server.
- Client op IOS.
- api koppeling zodat klant gegevens kunnen worden bijgewerkt in de VOIP omgeving zodat die zichtbaar zijn als er wordt ingebeld.
- Bij voorkeur een omgeving waarbij de klant zelf zijn omgeving kan beheren.
Heeft iemand ervaring met een goed systeem?
5 answers to this question
Recommended Posts