Ga naar inhoud
  • 0

nieuw record met daarin records


Prizerak

Vraag

Hallo,
ik speel wat met Filemaker, en probeer een score lijst te maken voor 3d boogschieten
op dit moment kan ik de score bijhouden, maar ik heb het aantal doelen standaard er in staan, wat volgens mij niet nodig is
een lijst optie werkt uiteraard het mooiste, elk doel een nieuw record, maar ik wil uiteraard meerdere dagen en of personen, wat met een lijst zover mijn kennis reikt geen optie is 
voor mijn gevoel moet ik een nieuw record maken voor elke dag en of persoon met daarin een lijst, ik heb gezocht naar een oplossing, of ik zoek verkeerd maar kom het niet tegen 
wie kan mij helpen.

3D Boogschieten v2.1 Kopie.fmp12

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt in jouw opzet min of FileMaker als een spreadsheet gebruikt. Die werkwijze is niet zo efficiënt is en je bent er mee vastgelopen. Om een bruikbare database te bouwen heb je een goed beeld van jouw behoefte nodig. Als ik naar jouw vraag en voorbeeld kijk, dan weet je prima wat je wilt hebben, maar je hebt gewoon nog geen goede structuur bedacht.

Ik heb, kijkend naar jouw opzet, bijgaand voorbeeld gemaakt. Het grootste verschil met jouw voorbeeld is de definitie van de score-kaart. Er is een deelname aan een event en voor ieder doel op dat event (eigenlijk van de locatie waar het event plaatsvindt) wordt er per deelnemer een score-record gemaakt.

Daarmee kan je nu heel gemakkelijk allerlei getallen bepalen en met elkaar vergelijken. Ik heb me beperkt tot de totlalen, dat kan je zelf naar je eigen behoefte uitbreiden. Een onduidelijkheid is voor mij de puntentelling, dus die heb ik maar zo gebouwd als ik denk dat het werkt: voor elk target heb je 3 pijlen en elk van die 3 pijlen kan je raak schieten, killen of missen.

De extra punten heb ik achterwege gelaten evenals de te behalen scores en gemiddelden. Die mag je zelf toevoegen.

Boogschieten.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...