Ga naar inhoud
  • 0

FMP legacy


DPaul

Vraag

Hi,

Ik kreeg een FMP 13 , zonder enige informatie. De databasenaam (?) eindigt op ".fmpur". 125 mb.

Het bestand bevat genealogische informatie, transcriptie van oude teksten.

Kan ik deze data lezen gebruik makend van python? Anders gaat de inhoud wellicht verloren,

als niemand het bestand kan openen.

thx,

Paul

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst: (aangepast)

De extensie .fmpur geeft aan dat het de database van een runtime oplossing betreft. In principe zou het bestand met een compatibele volledige FMP versie geopend kunnen worden. Mogelijk moet je de juiste gebruikersnaam en toegangscode daarvoor kennen. Het bestand hoef je niet te hernoemen.

Is wat jij een FMP 13 noemt een runtime of een zelfstandige FMP versie?

Ik denk niet dat je de data zonder FMP kunt uitlezen, mogelijk is het bestand ook versleuteld.

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0

Ik heb niets van FMP, alleen die FMPUR file en 20 dll s die er bij zaten.

Ik vermoed inderdaad dat het één of andere stand-alone compilatie is. Van een gebruikersnaam (eventueel PW) weet ik niets.

Ik denk dat het hier stopt. Toch dank voor de hulp.

Paul

Link naar reactie
  • 0

Er hoort ook een .exe bij te zitten. Wanneer je die niet hebt kun je alleen met een volledige versie van FMP de db mogelijk openen.

Ik wil eventueel wel kijken of dat lukt. Stuur mij daartoe de betreffende .fmpur file. Contactgegevens kunnen we uitwisselen via pb.

Link naar reactie
  • 0

Er zit een "client.exe" bij. Als ik die activeer, wordt even een logo getoond, en dan verdwijnt alles weer.

Ik heb ook redenen om aan te nemen dat dit destijds op een Apple gemaakt is, maar weet het niet zeker.

Is de database hardware-onafhankelijk ?

Uw aanbod om het zelf te proberen is vriendelijk, maar er is zoiets als gdpr.

Ik vermoed dat het om heel oude teksten gaat, maar als daar dingen bij zitten van < 100 jaar oud, ben ik

niet geacht die openbaar te maken.

Er bestaan blijkbaar python routines om FMP op bit-level uit elkaar te halen, maar daar ga ik me niet aan wagen. 🙃

Thanks,

Paul

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...