Jump to content
  • 0

Databases niet zichtbaar via webdirect

Donamd

Question

Posted

Ik heb webdirect nog niet eerder gebruikt maar zie er nu wel een toepassing in en merk dat ik hiermee tegen een probleem aan loop.

In het configuratiescherm van FMS heb ik Webdirect ingeschakeld en zie de url verschijnen.  Bij de database die ik wil bereiken via Webdirect, heb ik bij 'Samengebruik' gekozen voor 'Configureren voor Webdirect' en bij de instelling zelf heb ik voor 'Allen' gekozen met alleen lezen.

Als ik in een browser naar de url van Webdirect ga zie ik het venster van webdirect maar zie hier geen databases in verschijnen.

Kan dit te maken met het SSL certificaat.  Ik heb jaren het SSL certificaat gebruikt van Xolphin, maar door een bedrijfsovername vond de IT dienst het niet veilig om Filemaker te bereiken zoals dit wellicht bij alle andere gebruikers gebeurd.  Men heeft er toen voor gekozen om Filemaker achter de VPN verbinding te plaatsen waardoor indien er verbinding dient gemaakt te worden vanaf een externe locatie er steeds eerst een VPN verbinding  dient opgezet te worden.  Uiteindelijk levert me dit geen echte problemen op en als dit een veiligere situatie is volgens onze IT dienst kan ik hier vrede meenemen.  Toen was er gezegd dat ik ook dan ook voortaan geen SSL certificaat meer diende te vernieuwen aangezien we toch beveiligd zitten achter de VPN.  Het laatste certificaat is intussen dus reeds enkele jaren vervallen maar staat er nog steeds op waardoor het slotje rood kleurt, maar alles functioneert wel behalve nu dan webdirect.

Kan dit de oorzaak zijn waarom ik de bestanden niet zie ?

Indien ja, zou dit opgelost zijn door terug het oorspronkelijke Filemaker SSL certificaat te installeren of hoe zien jullie dit ?

Zo ja, hoe pak ik dit best aan ?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Kan me nog herinneren dat dit inderdaad een issue is/was. Maar helaas de exacte details weet ik niet meer. Alle servers die bij mijn klanten draaien hebben een SSL certificaat. En maar weinig maken gebruik van WebDirect. Heb je geprobeerd de database rechtstreeks aan te spreken? Dus volledig via de url, en niet via het WebDirect dashboard?

De vraag is of je oorspronkelijke certificaat gaat helpen, die zijn maar 1 jaar geldig.