Jump to content
  • 0

FM 5.5 Server openzetten via internet

SuperWimmie

Question

Volgens mij moet het kunnen (met alle risico's van dien) om Filemaker Server 5.5 ook benaderbaar te maken via Internet, zodat ergens in Nederland een werkstation met FM6.0v4 Pro gebruik kan maken van de serverapplicatie.

Ik verwacht niet veel van de performance, maar wil het gewoon even zelf uitproberen.

Nu heb ik de firewall al open gezet op poort 389 (standaard poort van FM Server 5.5) maar zie op mijn IP-Adres nog geen gehoste bestanden.

Enig idee of dit op te lossen is?

15 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Wanneer het werkstation zich in het land zich altijd op dezelfde plaats bevind (vast ip-adres) is het waarschijnlijk beter (veiliger) om een VPN verbinding (Virtual Private Network) op te zetten. Dan in de toegang naar de server in ieder geval alleen voor de VPN gebruiker.

De preformance zal er niet beter van worden omdat er een extra stukje beveiliging bij komt.

k heb op deze wijze zelf wel eens contact met ons netwerk om thuis wat te werken maar voor Filemaker is het niet echt een snelheidswonder

• 0

Dat kan wel kloppen.

Ik heb hier eenzelfde situatie gehad. Een adsl router die een IP-adres krijgt van de DHCP router van het hoofdnetwerk (vraag me niet waarom ze dit zo bedacht hebben want ik vond het geen fraaie oplossing)

De situatie was in ieder geval wel=> een rechtstreekse verbinding met ons netwerk (één kant op) maar men ziet de Filemaker server niet. Na het intypen van het IP-adres kan je gewoon inloggen en met dezelfde snelheid werken als de rest op het netwerk

• 0

Ik hoop dat iemand hier een antwoordt op heeft want ik wordt er helemaal gek van en zou ook echt de oplossing niet weten.

Ik heb een server op kantoor staan waar Filemaker server 5.5 op draait. Die hangt aan een router en de router is verbonden met een ADSL modem. Thuis heb ik een draadloze router die verbonden is met een adsl modem. Na wat gevogel met poorten en dergelijke lukt het me wel om met de mac (OSX) een connectie te maken met de server maar met de PC noway...

Ik heb alles al geprobeerd; firewall uit, firewall met toegang op poort 5003, zie ik iets over het hoofd ??? Verbind een PC op een andere manier dan een mac ? Het gekke is dat het in het verleden allemaal wel heeft gewerkt... Het lijkt erop alsof er door een windows update ergens iets mis gegaan.

• 0

Dus je hebt op de zaak een server met FMServer 5.5 en thuis een Mac en een PC maak je thuis een verbinding met de zaak met je Mac gaat het goed, probeer je met de PC thuis een verbinding te maken met de zaak lukt het niet?

Als bovenstaande klopt: Geeft verschillende kansen / mogelijkheden.

Het eerste waar ik aan zou denken is de / een firewall op de PC.