Ga naar inhoud
  • 0

containerveld in en export

pjotter

Vraag

Geplaatst:

Er is al veel over geschreven over het openen van bestanden die geimporteerd zijn in een containerveld. Ik weet dat je dan eerst moet exporteren en daarna openen. Ik vraag mij echter af of het volgende ook een werkbare optie is?

Een bestand is geimporteerd, zodra ik een script start dan exporteerd hij het bestand, wist de inhoud van het containerveld, importeerd de reference, opend daarna het bestand. Daarna wist hij de link , en importeerd weer het bestand in het contaienrveld?

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Aanvulling,

Het werkt prima nu ik heb een global container veld gemaakt waar ik het tijdelijk in op sla. Werkt prima op de MA C (behalve PFD formulieren?) nu nog proberen op de PC. Het is een krakkemikkig script maar voorlopig werkt het.

• 0
Geplaatst:

Het zal aan mijn gebrekkige kennis liggen maar ik begrijp het opzet niet?

Waarom een bestand eerst exporteren om het daarna te openen / importeren...

Kan men op het geïmporteerde containerveld niet gewoon op dubbelklikken?

Mvg

Z

• 0
Geplaatst:
Het zal aan mijn gebrekkige kennis liggen maar ik begrijp het opzet niet?

Waarom een bestand eerst exporteren om het daarna te openen / importeren...

Kan men op het geïmporteerde containerveld niet gewoon op dubbelklikken?

Dubbelklikken kan niet, en de vraagsteller wil er waarschijnlijk zeker van zijn dat het geïmporteerde document altijd de laatste versie is.

• 0
Geplaatst:

Het werkt als een speer op de MAC maar dus niet op de PC! Ik exporteer standaard zonder extensie . Op de mac is dat geen probleem het bijbehorende programma wordt keurig gestart. Op de PC dus helaas niet. Is het wel mogelijk om een standaard naam (bij mij info) te laten openen door het bijbehorende programma op de PC? Dus een doc export wordt info en opend met words. Een excel export wordt ook gewoon info en vervolgens wordt excel geopend. Kan dit wel op de PC omdat die volgens mij naar de extensie kijkt.

• 0
Geplaatst:

Ja, Pjodder, op PC kan het ook: via een OLE-koppeling, en dat werkt zelfs elf keer beter dan op een Mac die dat type koppeling niet eens kent.

Hoe doe je het: rechterklik op containerveld, Insert Object selecteren. In het dialoogpaneel daarna het gewenste bestand selecteren, aangeven of je een miniatuurtje wil zien of een icoon, aangeven of het gelinkt moet zijn of niet en klaar is kees. Een dubbelklik op het icoontje of op het miniatuurtje opent dan het bijbehorende programma BINNEN (!!) FileMaker. Je draait dan Excel of Word in FileMaker.

PS Beste Pjodder, ik haal die twee d's uit je naam, zo gauw jij de derde persoon opnieuw gewoon met t schrijft, zoals we dat in het Nederlands al een paar honderd jaar doen: hij drinkt "t" als hij tegenwoordig is, of hebben ze je dat niet geleerd omdat ze het zelf ook al niet meer wisten :cry: ?

• 0
Geplaatst:

AvD, Ik ga je oplossing van de week zeker proberen, je antwoorden kennende zal het zeker lukken. Wat mijn naam betreft geen probleem ik voel me vereerd dat ik door jou een speciale bijnaam heb :-D, Ik zal hem dan ook met eerbied gebruiken daar waar mogenlijk :-)

• 0
Geplaatst:
Ja, Pjodder, op PC kan het ook: via een OLE-koppeling, en dat werkt zelfs elf keer beter dan op een Mac die dat type koppeling niet eens kent.

Ik ging er van uit dat Pjotter een Mac-gebruiker is. Vandaar dat ik zo pertinent meedeelde aan hem :

Dubbelklikken kan niet
  • 0
Geplaatst:
de derde persoon opnieuw gewoon met t schrijft, zoals we dat in het Nederlands al een paar honderd jaar doen: hij drinkt "t" als hij tegenwoordig is

Misschien een inzamelacties om enkele medemensen op cursus te sturen? :lol:

Correct nederlands

Ontvangd u ook wel eens brieven en raporten met spelfauten? Vooral in werkwoorden, u weet wel, die beruchte d, t en dt in gebeurd, verandert en wordt. En stoord u dat dan? Niet? Dan is deze training aan u niet besteedt …

Of juist wel! Want uw zakenrelatie ziet ze: uw spelfouten in werkwoorden en andere woorden, uw grammaticale uitglijders en uw stilistische blunders.

Voor uw geloofwaardigheid niet echt handig…

http://www.ncatb.nl/default.asp?content=trainingen/detailpagina.asp%3fid=7%26tid=58&submenu=2&subitem=10

:lol:

• 0
Geplaatst:
Correct nederlands

Ontvangd u ook wel eens brieven en raporten met spelfauten? Vooral in werkwoorden, u weet wel, die beruchte d, t en dt in gebeurd, verandert en wordt. En stoord u dat dan? Niet? Dan is deze training aan u niet besteedt …

Of juist wel! Want uw zakenrelatie ziet ze: uw spelfouten in werkwoorden en andere woorden, uw grammaticale uitglijders en uw stilistische blunders.

Voor uw geloofwaardigheid niet echt handig…

Of misschien juist wel. Als ik mij op het werk erger aan spelfouten in mails ed., zeker als deze verstuurd zijn door 'kaderpersoneel', krijg ik steeds te horen dat deze mensen geen tijd hebben om hun mails te herlezen (vandaar de vele spelfouten). Zodoende ... indien u een mail zonder fouten schrijft, kan dit aanleiding zijn voor uw baas om u meer werk te geven.

Ofwel bij een ontvangen dokument vol met spelfouten u steeds de vraag stellen of deze opgesteld is door een halve analfabeet of door uw baas :lol:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...