Jump to content
  • 0

Gegevens in portaalrij plaatsen

Zero55

Question

hallo iedereen,

Is het mogelijk om gegevens van een bepaald record in een specifieke portaalrij te plaatsen ?

Ik schets even de situatie :

2 bestanden, een bestand met productinfo, een ander bestand heeft betrekking tot het magazijn. In het bestand magazijn staan verschillende portalen, elk portaal vertegenwoordigd een rek in het magazijn. De rijen in de portalen vertegenwoordigen de vakken in de betreffende rek.

Nu wordt bij productinfo per product aangegeven waar het product zich bevindt (welke rek en welk vak). In het magazijnbestand komen de gegevens van de producten netjes in de betreffende portaal, maar nu komt het, natuurlijk gewoon onder elkaar en niet in het vak waar het product ligt.

zo ziet het er nu uit:

portaal1

---------

[prod1]

[prod2]

[prod4]

[prod6]

[ ]

[ ]

zo zou het moeten uitzien :

portaal1

---------

[prod1]

[prod2]

[ ]

[prod4]

[ ]

[prod6]

Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk, anders vraag maar raak !

BTW: als iemand een andere oplossing ziet voor wat ik wil bereiken, alle hulp is welkom !

MVG

Rudi

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Is het mogelijk om gegevens van een bepaald record in een specifieke portaalrij te plaatsen ?

Ja, dat kan, maar opgepast. Er zijn regels, en die MOET je volgen.

De plaats in een portal wordt bepaald door de sorteervolgorde die je gedefinieerd hebt voor de relatie waarop deze portal gebaseerd is.

Lege portaalrijen kunnen NIET getoond worden binnen een reeks, omdat dat veronderstelt dat er lege (ie onbestaande) records zouden zijn.

Ik denk dat hiermee de opdracht gedefinieerd is voor een flinke uitdaging in het genre K&Vw.

Zelf - maar wie ben ik? - zou ik daar niet aan beginnen, tenzij een g... *** opdrachtgever daartoe zou dwingen.

-----------------

* Kunst- en vliegwerk.

** Maar daar kan je iets op verzinnen...

*** Gulle/gekke

• 0

Enkel een soort brainstorming...

Ik zou mijn magazijn opsplitsen in bv locaties oid. (de rekken nog eens opsplitsen in locaties – zowel horizontaal als verticaal) en die (grond)layout opsplitsen in portalen.

De portalen geven dan een ‘overzicht’ van ‘de rekken’.

Daarna de producten gaan toewijzen aan een locatie (in een portaal)....

Met een aantal bijkomende ID’s kun je een overzicht krijgen van oa welk product waar staat en in welke hoeveelheid, en dus ook je ‘lege’ locaties.

Je geeft een productnummer in en het systeem toont je de plaatsen waar het staat....

In de long run kun je het systeem zelf laten bepalen wat waar gezet wordt.

Daaruit kan een ‘pickinglist’ gemaakt worden die steunt op vooropgestelde criteria: FIFO, min. hoeveelheid eerst enz.

Ik heb ergens wel zo’n begin van een file zitten, waar enkele studenten hun tanden op stukgebeten hebben...

Is eerder een samenstelling van geziene technieken dan een ‘echte’ oplossing. maar het kan je wel ideeen geven hoe zoiets op te bouwen.

Er moet wel een weg zijn om die file bij jou te krijgen...

Maar André heeft gelijk....het is K&V...

• 0
Bedenking :

Kan je met herhalende velden niet al een heel eind geraken .... ?

Bedacht:

We kwamen niet verder dan zowat 'de helft' van het magazijn.

Alhoewel we fijne techniekjes hadden om zaken in 'het eerste lege veld van de reps' te krijgen, of om ze eruit te halen en ergens anders te droppen....dat was leerrijk...

Probleem is dat je rekening moet houden met 'latere vragen en bijkomende mogelijkheden' of 'eisen'.

Het zou mooi zijn indien niemand van gedacht zou veranderen over het 'gebruik' en de 'mogelijkheden' binnen een toepassing.

Maar dan vragen ze bv. een rapport over een aantal items die niet kunnen gerealiseerd worden met reps...

of ze willen bepaalde items bij mekaar zien of vinden en dan sta je daar.....

Indien het enkel om plaatsbepaling/toewijzing zou gaan, denk ik wel dat je met reps een eind ver zou geraken. 't Is al de bijkomende rest die problemen kan geven..... :evil:

Alhoewel...een boompje opzetten over de mogelijkheden is niet slecht....

• 0

Dus als ik het goed begrijp is dit redelijk moeilijk tot eigenlijk niet te realiseren. Want ik kan nooit een lege rij krijgen in mijn portaal, of zit ik weer mis?

@JeanWM

Die file mag je me altijd doormailen of als att aan een bericht toevoegen (kweet niet of dat mogelijk is?)

• 0
Dus als ik het goed begrijp is dit redelijk moeilijk tot eigenlijk niet te realiseren. Want ik kan nooit een lege rij krijgen in mijn portaal, of zit ik weer mis?

Indien je al je locaties in een portaal hebt, samen met een 'product' ga je een leeg veld hebben voor je product, maar nooit voor je locatie, dan zou het wel kunnen....

...of je maakt voor elke locatie een portaal, dat is eigenlijk de weg die wij gevolgd hebben. Je krijgt dan op je scherm een hoop portalen die het magazijn weergeven (grondplan, met rekken enz.) met iedere locatie afzonderlijk....

@JeanWM

Die file mag je me altijd doormailen

....file is te groot, zelfs in meest gecomprimeerde vorm (volledig leeg, compress in FM en daarna Zip of Stuffit, nog altijd 750 kB), zal een andere manier moeten vinden.

PM mij voor mailadres, Yahoo staat iets meer toe....

• 0
Want ik kan nooit een lege rij krijgen in mijn portaal, of zit ik weer mis?

Ik denk dat het wel kan: een voor een groot deel lege record, die wel aan de relatie (én de sorteervolgorde) voldoet. Met wat calculations en mirror-velden moet dat gaan. Maar nogmaals, dit is tezeer een WZSG-opdracht. Leuk als een studie-opdracht of iets voor een hobbyclub, maar niet voor een realistisch bestuurde KMO.