Ga naar inhoud

Opmaak van invoervelden


rickel

Aanbevolen berichten

Veld omschrijving met opmaak Helvieica 10 pnt

 

Als ik een tekst met een andere lettertype dan Helveticav kopieer vanuit een ander programma en wil die tekst plakken in veld omschrijving, dan wordt de opmaak veranderd in het lettertype die ik gekopieerd heb.

 

Nu wil ik een script aanmaken die alle velden controleer op de opmaak en deze omzet naar mijn standaardopmaak (Helvetica, 10 pnt). Is dit mogelijk? Of is er een andere oplossing?

Link naar reactie

Dat kan op een heel eenvoudige manier: selecteer alle records en klik dan de cursor in het veld dat je wil "cleanen" van vreemde fonts.

Gebruik dan de Replace-functie uit het Record-menu (ook te bereiken via CTRL = of Command =). Gebruik daar de laatste optie: Replace by Calculation. Je krijgt dan een venster om de formule in te zetten. Zet daar echter gewoon de naam van dat veld. Het veld wordt dus doorheen de hele databank vervangen door zichzelf, maar wel met de standaard-font die voor dat veld in lay-out mode voorzien was. Voor alle veiligheid probeer je het eerst eens met één enkel record...

Tot slot nog een tip: lees je eigen posting nog eens traag door en kijk eens aan wat je zoal van een woord als Helvetica maakt. Je spelling ziet er niet bijzonder verzorgd uit. Als je je FileMaker-calculaties en formules op dezelfde manier opbouwt, dan ga je rampen tegemoet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...