Ga naar inhoud
  • 0

Today Functie + Server


Peter Wagemans

Vraag

Kan iemand dit probleem bevestigen:

 

FileMaker Server 5.5v2, FileMaker Clients 6.0v3.

De backup van vrijdag wordt teruggeplaatst na een probleem met de harde schijf (gelukkig een mirror). De files worden terug on-line geplaatst, en de eerste persoon die inlogt triggert de Today functie.

Er is een stored calc field dat alleen "Today" bevat, dit blijft echter de datum van vrijdag behouden. Dit lijkt me dus een bug.

 

Workaround: op de server wordt de file gesloten en geopend met een client versie, maar de today recalc wordt niet getriggerd en het veld met de Today calc blijft foutief. Wanneer echter de systeemdatum even een dagje verder wordt gezet, wordt de today functie echter WEL getriggerd. We triggeren dus 2 x, een dagje verder, en dan weer met de systeemklok terug op de juiste datum.

 

Het lijkt dus dat er een probleem is met de today functie indien ze getriggerd wordt door een client, indien de file gehost wordt door de server. Onder welke omstandigheden dit echter nog kan voorkomen is me nog niet duidelijk. Feedback welkom.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb het opgelost door een client gescheduled elke nacht een replace te laten doen van het veld waar de "Today()" funcie in stond.

Had toch een client nodig die dag en nacht ingelogd was. Deze leest prikklok informatie (cosmo) elke 5 seconden uit, heb hem gewoon deze job om 00:01 gegeven.

Voordeel is ook dat een backup van een bepaalde dag een ECHTE freeze is van de situatie.

 

Voor de rest een prettig uiteinde iedereen...ik ga nu feesten...:)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...