AvD Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 FM Server 5.5 - Clients 6v4 Deze boodschap verschijnt op twee OSX-machines als je een tijdje afwezig bent geweest, eventueel de screensaver hebt weggeklikt en een eerste button op een lay-out hebt aangeklikt. How come? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Ik meen - maar sla me niet dood als het niet zo is - dat OS X er voor iets tussen zit. Ik heb hetzelfde fenomeen vastgesteld bij een klant. Nadat daar alle toestellen geupdate waren naar OS X, heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Mijn vermoeden : De server draait waarschijnlijk nog onder OS 9 ? Quote Link to comment
0 AvD Posted April 12, 2005 Author Share Posted April 12, 2005 Nee, die server is zelfs een XServe... Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Staan de energie-stand-instellingen (wat een woord) correct ingesteld ? Misschien valt de hard disk in "sleep" na een tijd en verdwijnt daardoor de netwerk connectie ... ? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Bedenk net nog iets : Ik had destijds hoofdzakelijk problemen op "wireless" toestellen. Is dat hier ook het geval ? Misschien dat je ook eens moet kijken richting IP : worden de IP-adressen via DHCP verdeeld ? Draait er misschien meer dan 1 DHCP-server ? Quote Link to comment
0 AvD Posted April 12, 2005 Author Share Posted April 12, 2005 Dat van die energie-instellingen lijkt me wel wat. Ik ga dat natrekken. Quote Link to comment
0 AvD Posted April 14, 2005 Author Share Posted April 14, 2005 De twee trekpaarden kijken achterom. Niks op de kar. Aan de horizon 857 zwarte stippen, met daarin 1714 opengesperde oogjes. Dzjieje! Quote Link to comment
0 JeanWM Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Had ook problemen met enkele pc's waar screensavers in de vorm van visbokalen, exotische soorten met gloek-gloek geluiden, schaars geklede inheemse, mij onbekende diva's. Sinds ik een verbod heb opgelegd die bazaar te gebruiken, en ervoor zorg dat de HD niet uitgeschakeld wordt, geen probleem meer. Alleen met FMDev 6 soms nog een MFC dll probleem..... Quote Link to comment
0 AvD Posted April 17, 2005 Author Share Posted April 17, 2005 Probleem inderdaad opgelost: Energy settings en screensavers waren schuldig. Quote Link to comment
Question
AvD
FM Server 5.5 - Clients 6v4
Deze boodschap verschijnt op twee OSX-machines als je een tijdje afwezig bent geweest, eventueel de screensaver hebt weggeklikt en een eerste button op een lay-out hebt aangeklikt.
How come?
8 answers to this question
Recommended Posts