jw Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Filemaker server 7v3 draait op een Xserve onder OS-X 10.8. Via een Juniper VPN verbinding is de database toegankelijk. Dus een veilige verbinding via internet. De applicatie is zichtbaar en kan worden geopend. Maar als je een layout wijzigt en wil wegschrijven wordt de verbinding direct verbroken. Als ik poort 5003 openzet, dus de veiligheid omzeil, dan is er geen probleem. Herkent iemand dit, en kan iemand die verklaren ? Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted June 26, 2005 Share Posted June 26, 2005 Ik ken "Juniper VPN" niet, maar zover ik weet moet FileMaker niet op de hoogte zijn van enige VPN link die gemaakt is. FileMaker Server moet dus in staat zijn om poort 5003 (en ik geloof nog een paar andere poortjes) te kunnen "grabben". De VPN link die je opzet is een tunnel, waarin nogmaals poorten kunnen verboden en toegelaten worden, wat echter niet nodig is, want de VPN tunnel op zichzelf is al beveiligd. Als hangt ervan af waar de VPN tunnel gedefinieert is. Om nog op het lan te kunnen werken met FileMaker Server, mogen op die machine de hosting poorten niet gedicht worden, dat is logisch. Op de firewall moet je zorgen dat er vanuit het internet niet kan doorgemapt worden van 5003 op je firewall naar 5003 op je FileMaker Server. Nogmaals, binnen de VPN tunnel mag je echter geen restricties opleggen. Quote Link to comment
Question
jw
Filemaker server 7v3 draait op een Xserve onder OS-X 10.8.
Via een Juniper VPN verbinding is de database toegankelijk.
Dus een veilige verbinding via internet.
De applicatie is zichtbaar en kan worden geopend. Maar als je een layout wijzigt en wil wegschrijven wordt de verbinding direct verbroken.
Als ik poort 5003 openzet, dus de veiligheid omzeil, dan is er geen probleem.
Herkent iemand dit, en kan iemand die verklaren ?
1 answer to this question
Recommended Posts