Organeduc Posted April 17, 2005 Posted April 17, 2005 Is reeds eerder aan de orde geweest, maar toch: Gegevens: 1. Plantennaam. 2 Soort 3 Variëteit 4 Prijs. Voorbeeld: 1. Aster 2 divaricatus 3 'Splendens' 4 € 2,50 2. Aster 2 divaricatus 3 'Splendens' 4 € 2,75 2. Aster 2 divaricatus 3 'Elegance' 4 € 2,25 3. Aster 2 divaricatus 3 'Elegance' 4 € 2,00 4. Aster 2 alpinus 3 'Goliath' 4 € 1,75 4. Aster 2 alpinus 3 'Goliath' 4 € 2.00 4. Aster 2 alpinus 3 'Wunderbar' 4 € 1,75 4. Aster 2 alpinus 3 'Wunderbar' 4 € 1,95 4. Aster 2 vulgaris 3 'Empress' 4 € 1,75 4. Aster 2 vulgarus 3 'Empress' 4 € 1,75 4. Aster 2 vulgarus 3 'Empress' 4 € 1,50 Allelerlei variabelen, maar in een boomstructuur dus, waarbij de volgende variabele altijd voorwaardelijk aan de vorige verbonden is. Hoe krijg ik die voorwaardelijkheid in opvolgende invoerlijsten? Tot en met de 2-de variabele lukt het me wel, daarna niet meer. Quote
0 AvD Posted April 17, 2005 Posted April 17, 2005 Bij een conditional value list worden de waarden van de tweede value list opgeroepen door de selectie die je maakt in het eerste. Wanneer je tussen Groenten en Fruit kiest en je neemt Groenten, dan verschijnen in de tweede value list bijvoorbeeld de waarden Prei, Selder, Tomaat en Oost-Indisch Ui-viooltjeskruid. Als je daar dan Prei kiest, dan zou in de derde value list een keuzemogelijkheid moeten verschijnen tussen Grote, Kleine, Hele kleine en Zo goed als onzichtbare. Als je dan hier weer bijvoorbeeld Hele kleine kiest, dan zou de vierde value list de keuze moeten geven tussen Dure, Keidure en Verniete. Werkt dat dan niet? Heb je de relaties zo opgezet? Of kon dat niet omdat de eigenschappen (de prijzen, bijvoorbeeld) niet eenvormig te definiëren zijn voor alle hogere categorieën? Quote
0 Organeduc Posted April 17, 2005 Author Posted April 17, 2005 Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd. Zou je er eens naar willen kijken, ik kom er niet uit en vind er ook niets over in de literatuur. Proberen van vorwaardelijke invoerlijsten.fp7 Quote
0 Rony Rabijns Posted April 17, 2005 Posted April 17, 2005 Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd. Wil je het attachment eerst even zippen aub ? Mac (Safari) gebruikers kunnen dit zo niet downloaden. Quote
0 Organeduc Posted April 17, 2005 Author Posted April 17, 2005 Graag! Bij deze. Proberen van vorwaardelijke invoerlijsten.zip Quote
0 Organeduc Posted April 19, 2005 Author Posted April 19, 2005 Wordt ik vergeten, of kan het gewoon niet wat ik wil? Als ik dat dan maar even weet. Quote
0 zorro Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Zoek eens naar onderwerp "Subset". Hier is er een voorbeeldfile. Hiermee heb ik tot 5 ingeneste keuzen gemaakt. Mvg Z Quote
0 Organeduc Posted April 20, 2005 Author Posted April 20, 2005 Ik heb een aantal bestanden opgehaald en bekeken. Toch kom ik er niet uit. Wat ik graag zou willen is: 1. een layout, met twee velden, Id en plantfamilie 2. een layout met drie velden, Id, Plantfamilie (Invoerlijst met waarden uit de records van layout 1) en plantensoort. 3. een layout met 4 velden, Id, Plantfamilie (zoals in layout 2) Plantensoort, (Invoerlijst met waarden uit de records van layout 2) en variëteit 4 een layout met 5 velden, Id, Plantfamilie (zoals in layout 2), Plantensoort (zoals in layout 3), variëteit (Invoerlijst met waarden uit de records van layout 3) en prijs. 5 een layout met daarin alle 5 de velden als invoervelden, die uiteindelijk maar gedeeltelijk gevuld worden, afhankelijk van de gebruiker van deze lijst en welke bestelling hij il plaatsen. Is het werkelijk niet mogelijk om een dergelijke lijst van layouts te kunnen produceren? Alle geboden oplossingen wijken zo af van wat ik nodig heb. Ik hoop dat iemand me alsnog kan helpen. Quote
0 Organeduc Posted May 5, 2005 Author Posted May 5, 2005 Is er echt niemand meer die kan helpen? Of wordt er iets geheel anders van mij verwacht? Laat het me weten, ik blijf zo in onzekerheid over of iets kan wat ik graag wil. Quote
0 Jeroen Aarts Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 Beste Organeduc, In bijlage stuur ik een voorbeeldbestand mee. Op de layout 'MijnPlanten' kan je de voorwaardelijke selecties doen zoals je bedoelde. Uit jouw bestand blijkt dat de relaties niet helemaal juist zitten . Al is het geheel iets complexer dan je op het eerste zicht zou zeggen. Succes ermee! Jeroen Planten.zip Quote
0 Organeduc Posted May 7, 2005 Author Posted May 7, 2005 Jeroen, mijn dank. Heeft het je veel tijd gekost? Het is wel wat ik nodig heb. Ik was er zelf zo niet uitgekomen. Mis toch nog een heleboel elementaire kennis. Ik zal proberen daar nog wat aan te doen. Quote
Question
Organeduc
Is reeds eerder aan de orde geweest, maar toch:
Gegevens: 1. Plantennaam. 2 Soort 3 Variëteit 4 Prijs.
Voorbeeld: 1. Aster 2 divaricatus 3 'Splendens' 4 € 2,50
2. Aster 2 divaricatus 3 'Splendens' 4 € 2,75
2. Aster 2 divaricatus 3 'Elegance' 4 € 2,25
3. Aster 2 divaricatus 3 'Elegance' 4 € 2,00
4. Aster 2 alpinus 3 'Goliath' 4 € 1,75
4. Aster 2 alpinus 3 'Goliath' 4 € 2.00
4. Aster 2 alpinus 3 'Wunderbar' 4 € 1,75
4. Aster 2 alpinus 3 'Wunderbar' 4 € 1,95
4. Aster 2 vulgaris 3 'Empress' 4 € 1,75
4. Aster 2 vulgarus 3 'Empress' 4 € 1,75
4. Aster 2 vulgarus 3 'Empress' 4 € 1,50
Allelerlei variabelen, maar in een boomstructuur dus, waarbij de volgende variabele altijd voorwaardelijk aan de vorige verbonden is.
Hoe krijg ik die voorwaardelijkheid in opvolgende invoerlijsten? Tot en met de 2-de variabele lukt het me wel, daarna niet meer.
10 answers to this question
Recommended Posts