Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker naar powerpoint


Rudi

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
En hoe ga je die foto's exporteren ?

Dat zou nog kunnen via 'Export Field Contents...' in een script met een loop om dat voor elk record te doen. Nadeel: je kan geen variabele filenames instellen dus de export gebeurt standaard altijd naar hetzelfde bestand. Als het over weinig foto's gaat dan laat je het script bij elke export de filename vragen. Als het over heel veel foto's gaat (en als je 'freak' bent) dan is het misschien de moeite om daar een automatische oplossing voor te voorzien:

1) De troi file-plugin. Kost geld maar werkt goed op mac en pc.

2) Op Windows: een command file (.cmd) om bestanden te hernoemen/verplaatsen enz... Na elke export van een foto roep je via de 'send event script step het command-scriptje aan om die foto te hernoemen.

3) Op Mac: via applescript. Maar daar ben ik zo niet in thuis.

 

Globaal gezien is dit het plan voor automatische verwerking:

Eerst moet je zorgen dat elke foto een unieke naam krijgt en in een bepaald mapje terecht komt. Dan kan je een Powerpoint-template met wat Visual Basic macro's die foto's laten opvissen en plaatsen. Met een aparte tekst-export uit FileMaker kan je dan zelfs tekst automatisch bij die foto's plakken.

Maar da's wel wat (leuk!) werk.

Veel groeten,

Joris

Link naar reactie
  • 0

Hetgeen Joris voorstelt heb ik laatst uitgeprobeerd met een gratis plugin.

 

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=2489&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

 

Uiteraard kan het ook met een send event of een send event die een batch file aanroept.

 

Het opvissen van de bestandjes is een verhaal apart.

Misschien heb je wat aan de volgende site:

 

http://www.connectingdata.com

 

BTW, bij het gebruik meerdere send events achter elkaar heb je grote kans dat de opdrachten niet goed worden verwerkt. Gebruik dan bij voorkeur een plugin of een send event die een batch file aanroept.

Link naar reactie
  • 0
En hoe ga je die foto's exporteren ? 8)

 

Ik heb het vorige week gedaan voor ± 11.000 afbeeldingen met de InsideScan-plugin : duurt ± 30 minuten en iedere afbeelding krijgt een zelf te bepalen naam, een zelf te bepalen bestandsformaat en een zelf te bepalen locatie. Kostprijs ? ± 70 EUR.

 

Voor zover ik weet ga het niet.

dus niet zonder plugins

Link naar reactie
  • 0

De export van de fotos zal wel lukken, denk ik, maar het grote probleem is dat ik van de bestaande records een projectie moet uitvoeren. De gebruikers hebben geen benul van hoe ze een powerpoint presentatie moeten maken laat staan de records copieren en plakken. Nu ik hoor somige al zeggen "dan moeten ze het maar leren" maar toch he.

 

Uit de database moet een presentatie komen die ze maar gewoon aan te klikken hebben.

 

De records moeten via een layout naar de presentatie geexporteerd worden. Het makelijkste zou zijn zoals PDF printer werkt maar dan voor powerpoint.

Iemand een idee

 

Groetjes

rudi

Link naar reactie
  • 0

Probeer het met een Macro in Powerpoint (Extra>Macro):

Je kunt een reeks handelingen (nieuwe dia, invoegen figuur uit bestand etc.) 'opnemen' en later laten 'afspelen'.

Als dit niet lukt dan zal je je heil moeten zoeken in een Visual Basic script maar ik ben bang dat je daar niet op zit te wachten.. :lol:

Link naar reactie
  • 0

Je kunt een presentatie toch evengoed in FM maken. ¿¿

 

Indien de foto's (of een referentie ernaar) al in FM zitten, dien je nog eens niet te exporteren.

 

Een runtime zal je zelfs 'andere programma's' doen besparen....

 

... of is dat wat te veel FileMaker... 8)

 

... of zijn we zelf teveel bezig geweest met een (goed werkende) presentatie in FM ¿¿ 8O

Link naar reactie
  • 0

Joris,

Dat zou nog kunnen via 'Export Field Contents...' in een script met een loop om dat voor elk record te doen. Nadeel: je kan geen variabele filenames instellen dus de export gebeurt standaard altijd naar hetzelfde bestand. Als het over weinig foto's gaat dan laat je het script bij elke export de filename vragen. Als het over heel veel foto's gaat (en als je 'freak' bent) dan is het misschien de moeite om daar een automatische oplossing voor te voorzien:

 

Hier zou ik wel graag eens een praktijkvoorbeeldje van zien :wink:

 

Trouwens leuk te ontdekken dat hier nu ook een 'crack' uit eigen dorp aanwezig is :D

 

Danny

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...