- Twee tabellen : tabel "Vraag" en tabel "Aanbod".
- Beide tabellen hebben dezelfde velden
- De velden worden ingevuld op basis van waardelijsten
De bedoeling :
Checken (liefst relationeel) welke vraag met welk aanbod overeenkomt en andersom.
Het probleem :
Je kan dat "keihard" doen en een "eenvoudige" relatie bouwen, maar dan is de kans relatief groot dat er geen aanbod is dat voldoet aan een vraag.
Daarom formuleer ik de vraag nu iets anders :
Ik wil weten welke vraag het meest overeenkomt met welk aanbod en andersom.
Door het probleem zo te formuleren moet je ook gaan werken met gewichten. Bepaalde velden wegen in een matching zwaarder door dan anderen. En niet noodzakelijk alle velden moeten overeenkomen.
Ik heb al wat paden uitgetest. Sommigen zijn succesvol maar te langzaam, met sommigen geraak ik er niet uit.
Is er van jullie iemand die al met iets gelijkaardigs in aanraking is gekomen ? Zo ja dan hoor ik het graag.
Question
Rony Rabijns
De opbouw :
- Twee tabellen : tabel "Vraag" en tabel "Aanbod".
- Beide tabellen hebben dezelfde velden
- De velden worden ingevuld op basis van waardelijsten
De bedoeling :
Checken (liefst relationeel) welke vraag met welk aanbod overeenkomt en andersom.
Het probleem :
Je kan dat "keihard" doen en een "eenvoudige" relatie bouwen, maar dan is de kans relatief groot dat er geen aanbod is dat voldoet aan een vraag.
Daarom formuleer ik de vraag nu iets anders :
Ik wil weten welke vraag het meest overeenkomt met welk aanbod en andersom.
Door het probleem zo te formuleren moet je ook gaan werken met gewichten. Bepaalde velden wegen in een matching zwaarder door dan anderen. En niet noodzakelijk alle velden moeten overeenkomen.
Ik heb al wat paden uitgetest. Sommigen zijn succesvol maar te langzaam, met sommigen geraak ik er niet uit.
Is er van jullie iemand die al met iets gelijkaardigs in aanraking is gekomen ? Zo ja dan hoor ik het graag.
17 answers to this question
Recommended Posts