Jump to content
  • 0

onvoldoende schijfruimte

Hubert Kerkaert

Question

Ik heb FileMaker Pro 5 geïnstalleerd op een Windows XP Professional PC.

Een eerste probleem was een incompatibiliteit met Security Pack 2. Dit werd opgelost door enkel Security Pack 1 te installeren met Windows XP.

Nu krijg ik steeds een storend bericht bij het opstarten van FileMaker:

"Mogelijk is er onvoldoende schijfruimte om de bewerking te voltooien. Als deze bewerking niet slaagt, kan FileMaker het bestand niet openen. Wilt U doorgaan?" OK klikken en het programma gaat toch open. Waarom dan dit steeds terugkerend storend bericht? En hoe kan ik dat probleem oplossen?

Dank voor enig advies...

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Er zit er bv één in de Windows map, waar al naargelang crashes uit het verleden of onzorgvuldige installatiesoftware dingen blijven staan die eruit hadden gemogen. Normaal gezien mag je er alles uitgooien (sluit voor de veiligheid wel even belangrijke open files)

Ook je internet cache eens leegmaken. In Windows bv via Control Panel > Internet

Als dat het oplost kan je ze eventueel wat kleiner zetten.

Kan je zien hoeveel geheugen je nog op je schijf overhebt? Want als dat een hoop is, dan zal het probleem ergens anders zitten.

• 0
Er zit er bv één in de Windows map, waar al naargelang crashes uit het verleden of onzorgvuldige installatiesoftware dingen blijven staan die eruit hadden gemogen. Normaal gezien mag je er alles uitgooien (sluit voor de veiligheid wel even belangrijke open files)

Ook je internet cache eens leegmaken. In Windows bv via Control Panel > Internet

Als dat het oplost kan je ze eventueel wat kleiner zetten.

Kan je zien hoeveel geheugen je nog op je schijf overhebt? Want als dat een hoop is, dan zal het probleem ergens anders zitten.

Het leegmaken van Temp-Directory en van Internet Cache geeft geen oplossing.

De harde schijf is bij lange niet vol. En nu?

• 0

Waar moet ik gaan kijken naar die Temp-Directory?

Dank U

Veel mensen weten die niet staan. Da's geen probleem. Is ook niet ons, maar Bill Gates' probleem. Maar je gaat waarschijnlijk wel behoorlijk schrikken als je je eigen Temp dir nog nooit gezien hebt. Die staat in C:\Windows. In principe is die leeg op een internet-file na. Leeg, dus. Als Windows crasht, krijgt hij niet de tijd om alles op te ruimen. Bij elke crash komt er dus nog meer rommel bij (daar staan meestal ook je gecrashte Word-documenten tussen, en die zijn nog best bruikbaar - leuk als je dat niet wist en je hebt net alles opnieuw ingetikt...). Als in je Temp meer dan pakweg 100 bestanden staan, dan kan je allerlei problemen verwachten.

Het record dat ik ooit gezien heb - weet het nog heel goed - was meer dan 3100...

Laat iets weten?