Jump to content
  • 0

ftp utility via command line (FM Send Message)

Gido_

Question

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Blijkt dat bovenstaande utility het toch geweldig doet vanuit FM 8)

De Send Message is bv.

"c:\program files\upload.exe" "c:\2upload.txt" "ftp://users.pandora.be" "login" "paswoord"

Het was vooral "ftp://" dat moest toegevoegd worden, waaraan ik me niet verwacht had.

Toont ook een raampje met uploadverloop en sluit connectie automatisch af erna (vermoed ik).

Ook zijn CloseApp doet het goed, maar had een extra /timeout-parameter die ik niet gezien had, waardoor ik uiteindelijk toch alle applicaties ermee kon afsluiten die eerst niet allemaal gehoorzaamden (door /timeout:1 te gebruiken)

• 0
Posted

Ja, had ik al wat geprobeerd, maar die upload.exe werkt zowaar nog vlotter (voor wat ik zocht toch) 8) Zeker voor de prijs die ik nodig had :wink:

• 0
Posted

In principe hoef je onder Windows helemaal geen plug-in te installeren of een extra programma te gebruiken.

ftp.exe is namelijk een command-line utility dat standaard met Windows meegeleverd wordt. Typ 'ftp' in op de command-line en vervolgens 'help' om alle beschikbare commando's te bekijken.

Je kan ftp.exe perfect aansturen via de 'Send Message' script stap.

• 0
Posted

Met een ftp.exe -s:upload.script.txt lukt dat, maar ftp.exe lijkt geen bestanden te kunnen ftp-en met spaties erin :?

Ik krijg het ook niet opgelost door de bestandsnaam te omhullen met " " of de spaties te vervangen door %.

Zou er nog een truukje zijn...? :cry:

• 0
Posted
Zou er nog een truukje zijn...?

Met wat experimenteren blijken spaties vervangen te kunnen worden door een asterisk (*) :lol:

C:\Mijn bestand wordt dus C:\Mijn*bestand

Dit blijkt te werken zelfs al hebben meerdere bestanden het gedeelte voor de asterisk/spatie gemeen maar verschillen ze voor het gedeelte na de asterisk/spatie

• 0
Posted

Bedankt! Klinkt zelfs niet onlogisch ook niet. Ik was wat aan 't testen met zo'n textscriptje als dit, en daarbij lukte het pas als ik de volledige pathname put en de lcd instructie weglaat. En zo heb ik het liever ook, ik dacht alleen dat het zo niet mocht.

lcd [local dir]

open [ftp host]

[login]

[password]

cd [remote dir]

prompt

binary

hash

put bestand*met*spaties.txt

bye

moet worden:

open [ftp host]