Jump to content
  • 0

portaal

chauffeurke

Question

18 answers to this question

Recommended Posts

• 0

@yves

In het eigenlijke bestand gaan kijken!

ik begrijp u antwoord niet hoor moest het zijn dat ik naar het huidig bestand nog niet heb gekeken dan zou ik je begrijpen maar nu geef je de indruk dat je het wel weet maar niet wil op antwoorden.

jammer toch

vriendelijke groeten

't chauffeurke

• 0

@Rony

1. Filemaker kent ook sliding m.b.t. portalen. Dan print je vanaf je layout waar op het portaal staat.

heb het geprobeert maar tis niet zoals ik het wens

het enige wat ik afgedrukt krijg is juist het enige wat te zien is op het scherm het is mijn bedoeling om alles dat zich in het potaal bevind af gedrukt te krijgen. het probleem is eigenlijk de ene keer staan er veel gegevens in de andere keer juist genoeg. Ik denk dat er niks anders op zit om het te doen zoals AvD het zo wijselijk laat weten ( lol )

vr gr

't chauffeurke

• 0

Om alles af te drukken in een portaal - als alles betekent: alle regels - maak je een aparte afdruk layout, waar je via een script naar toe gaat, print en weer terug gaat.

Op die layout leg je je portaal, maar dan met zoveel regels als je op een maximaal uitgerekte layout kwijt kunt. Die portaal maak je opschuivend, en klaar ben je.

Omdat tekst op papier veel kleiner kan / moet zijn, kun je daar meteen rekening mee houden bij het opmaken van de portaal. Een 7 punt arial is bijvoorbeeld uitstekend leesbaar op papier, maar niet op het scherm. Omgekeerd is een 11 of 12 punts schermletter belachelijk groot op papier.

• 0

@marspan

Om alles af te drukken in een portaal - als alles betekent: alle regels - maak je een aparte afdruk layout, waar je via een script naar toe gaat, print en weer terug gaat.

heb ik ook al geprobeerd maar de regels die op het scherm niet te zien zijn maar toch wel aanwezig zijn worden niet afgedrukt. Ik vermoed dat die mogelijkheid er niet zal inzitten. dus ben ik op zoek naar een ander alternatief.

bedankt uw reactie

't chauffeurke

• 0

De gegevens in het portaal staan in een andere tabel

In die andere tabel kan je een lijst layout of een resume layout maken

ga vanaf het portaal met GTRR (is ga naar gerelateerde record ; enkel gerelateerde records tonen) naar die layout

voer de printopdracht uit

ga terug naar originele layout

• 0

@Ron7

ga vanaf het portaal met GTRR (is ga naar gerelateerde record ; enkel gerelateerde records tonen) naar die layout

Hm 'K zou willen dat ik wat langer naar school ben geweest maar diene tijd kan ik niet meer terug draaien natuurlijk. Wil ik maar zeggen dat ik het niet goed begrijp wat je wilt bedoelen met ga naar gerelateerd record.

als je een portaal opbouwd( in layout modus ) word er toch gevraagt uit welke tabel je de velden wilt zien. dan neem ik toch aan dat ik al in dat gerelateerd record zit. Maar pas op het zal wel aan mij liggen hoor waarom ik het niet begrijp heb nog nooit die functie gebruikt in een script.

en als ik eerlijk moet zijn, weet ik bij god niet hoe ik dit script moet opbouwen.

misschien dat u mij een duwtje kan geven in de goeie richting,

MVG

't chauffeurke

• 0
portaal opbouwd( in layout modus ) word er toch gevraagt uit welke tabel je de velden

Inderdaad,en dat zijn ook de gerelateerde records

Dit betekend dat alle gerelateerde records in je portaal staan,dat zijn nu net de records die je wil afdrukken

Die records kan je vertonen in een afdruklayout die je aanmaakt naar wens (in vb PRINT layout )

Je printscript wordt dus iets dergelijks:

Foutafvanging instellen aan

#de eerste stap zal enkel de gerelateerde records in een layout vertonen

If(Not Isempty(relatie::sleutelveld)

Venster vastzetten

Ga naar gerelateerde record (van Tabel....met layout PRINT)

Vink enkel gerelateerde records aan

else

bericht::geen records aanwezig

script afsluiten

endif

#deze stap drukt alle records in een portaal af

ga naar schermafdruk

printerinstelling

afdrukken

ga naar bladeren

#keer terug naar beginpositie

ga naar layout (originele)

script afsluiten

• 0

@RON7

yes yes tis gelukt, eindelijk na 27 keer uw richtlijnen te hebben gelezen

heb ik het gesnapt dat ik op de PRINT layout de portaal moet weglaten

en daar gewoon de gerelateerde velden moet plaatsen.

Tja bij sommige mensen is het gene euro dat moet vallen maar wel een briefke van 500 he en dat is dus bij mij wel het geval geweest.

nogmaals bedankt voor uw hulp

grtz

't chauffeuke