chauffeurke Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 is er geen mogelijkheid om alleen de volledige inhoud van een portaal afgedrukt te krijgen? zo ja hoe krijgt men dat klaar ? grtz t chauffeurke Quote Link to comment
0 Yves Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 In het eigenlijke bestand gaan kijken! Quote Link to comment
0 chauffeurke Posted October 31, 2005 Author Share Posted October 31, 2005 @yves In het eigenlijke bestand gaan kijken! ik begrijp u antwoord niet hoor moest het zijn dat ik naar het huidig bestand nog niet heb gekeken dan zou ik je begrijpen maar nu geef je de indruk dat je het wel weet maar niet wil op antwoorden. jammer toch vriendelijke groeten 't chauffeurke Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Er zijn 2 oplossingen voor je probleem : 1. Filemaker kent ook sliding m.b.t. portalen. Dan print je vanaf je layout waar op het portaal staat. 2. Of wat Yves wil zeggen : je kan ook afdrukken vanaf de layout (tabel) waaraan de gerelateerde gegevens gekoppeld zijn. Quote Link to comment
0 chauffeurke Posted October 31, 2005 Author Share Posted October 31, 2005 @Rony Rabijns Er zijn 2 oplossingen voor je probleem : thanks Rony ga het nog eens proberen grtz 't chauffeurke Quote Link to comment
0 AvD Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Ik meen me te herinneren dat FileMaker ooit heeft meegedeeld dat portals nooit bedoeld waren om afgedrukt te worden: "Printing has to be done in the child file". Dat doen we toch al jaren zo? Quote Link to comment
0 chauffeurke Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 @Rony 1. Filemaker kent ook sliding m.b.t. portalen. Dan print je vanaf je layout waar op het portaal staat. heb het geprobeert maar tis niet zoals ik het wens het enige wat ik afgedrukt krijg is juist het enige wat te zien is op het scherm het is mijn bedoeling om alles dat zich in het potaal bevind af gedrukt te krijgen. het probleem is eigenlijk de ene keer staan er veel gegevens in de andere keer juist genoeg. Ik denk dat er niks anders op zit om het te doen zoals AvD het zo wijselijk laat weten ( lol ) vr gr 't chauffeurke Quote Link to comment
0 marspan Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Om alles af te drukken in een portaal - als alles betekent: alle regels - maak je een aparte afdruk layout, waar je via een script naar toe gaat, print en weer terug gaat. Op die layout leg je je portaal, maar dan met zoveel regels als je op een maximaal uitgerekte layout kwijt kunt. Die portaal maak je opschuivend, en klaar ben je. Omdat tekst op papier veel kleiner kan / moet zijn, kun je daar meteen rekening mee houden bij het opmaken van de portaal. Een 7 punt arial is bijvoorbeeld uitstekend leesbaar op papier, maar niet op het scherm. Omgekeerd is een 11 of 12 punts schermletter belachelijk groot op papier. Quote Link to comment
0 chauffeurke Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 @marspan Om alles af te drukken in een portaal - als alles betekent: alle regels - maak je een aparte afdruk layout, waar je via een script naar toe gaat, print en weer terug gaat. heb ik ook al geprobeerd maar de regels die op het scherm niet te zien zijn maar toch wel aanwezig zijn worden niet afgedrukt. Ik vermoed dat die mogelijkheid er niet zal inzitten. dus ben ik op zoek naar een ander alternatief. bedankt uw reactie 't chauffeurke Quote Link to comment
0 RON7 Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 De gegevens in het portaal staan in een andere tabel In die andere tabel kan je een lijst layout of een resume layout maken ga vanaf het portaal met GTRR (is ga naar gerelateerde record ; enkel gerelateerde records tonen) naar die layout voer de printopdracht uit ga terug naar originele layout Quote Link to comment
0 chauffeurke Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 @Ron7 ga vanaf het portaal met GTRR (is ga naar gerelateerde record ; enkel gerelateerde records tonen) naar die layout Hm 'K zou willen dat ik wat langer naar school ben geweest maar diene tijd kan ik niet meer terug draaien natuurlijk. Wil ik maar zeggen dat ik het niet goed begrijp wat je wilt bedoelen met ga naar gerelateerd record. als je een portaal opbouwd( in layout modus ) word er toch gevraagt uit welke tabel je de velden wilt zien. dan neem ik toch aan dat ik al in dat gerelateerd record zit. Maar pas op het zal wel aan mij liggen hoor waarom ik het niet begrijp heb nog nooit die functie gebruikt in een script. en als ik eerlijk moet zijn, weet ik bij god niet hoe ik dit script moet opbouwen. misschien dat u mij een duwtje kan geven in de goeie richting, MVG 't chauffeurke Quote Link to comment
0 RON7 Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 portaal opbouwd( in layout modus ) word er toch gevraagt uit welke tabel je de velden Inderdaad,en dat zijn ook de gerelateerde records Dit betekend dat alle gerelateerde records in je portaal staan,dat zijn nu net de records die je wil afdrukken Die records kan je vertonen in een afdruklayout die je aanmaakt naar wens (in vb PRINT layout ) Je printscript wordt dus iets dergelijks: Foutafvanging instellen aan #de eerste stap zal enkel de gerelateerde records in een layout vertonen If(Not Isempty(relatie::sleutelveld) Venster vastzetten Ga naar gerelateerde record (van Tabel....met layout PRINT) Vink enkel gerelateerde records aan else bericht::geen records aanwezig script afsluiten endif #deze stap drukt alle records in een portaal af ga naar schermafdruk printerinstelling afdrukken ga naar bladeren #keer terug naar beginpositie ga naar layout (originele) script afsluiten Quote Link to comment
0 chauffeurke Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 @RON7 a wel bedankt haha ga da subiet ne keer gaan regelen zie duizendmaal dank gelukkig dat zo'n forum bestaat en dat wij daar gebruik MOGEN van maken. grtz. 't chauffeurke ps : ron7 had u iets meer willen weten of dat internationaal transport? Quote Link to comment
0 chauffeurke Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 @RON7 yes yes tis gelukt, eindelijk na 27 keer uw richtlijnen te hebben gelezen heb ik het gesnapt dat ik op de PRINT layout de portaal moet weglaten en daar gewoon de gerelateerde velden moet plaatsen. Tja bij sommige mensen is het gene euro dat moet vallen maar wel een briefke van 500 he en dat is dus bij mij wel het geval geweest. nogmaals bedankt voor uw hulp grtz 't chauffeuke Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Tja bij sommige mensen is het gene euro dat moet vallen maar wel een briefke van 500 he en dat is dus bij mij wel het geval geweest. Oprapen en naar Ron7 sturen. Quote Link to comment
0 chauffeurke Posted November 2, 2005 Author Share Posted November 2, 2005 @Rony Rabijns Oprapen en naar Ron7 sturen. briefjes zijn zeer gevoelig voor wind en dat wil nu juist lukken dat het zeer hard waaide toen dat viel. ( lol ) grtz. 't chauffeurke Quote Link to comment
0 RON7 Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 en ik maar rondrijden voor dat briefje te vangen,zit nu al in Marokko voor een weekje...maar denkelijk heeft hier iemand dat briefje voor mijn neus weggekaapt.Maar ze hebben toch internet en clarify komt gelukkig vlot binnen Quote Link to comment
0 chauffeurke Posted November 3, 2005 Author Share Posted November 3, 2005 @Ron7 En zeggen toen dat briefje viel dat de wind vanuit het zuiden kwam zeg. dus in princiepe zou je nu in Noorwegen moeten zitten. Maar zit je wel degelijk in Marokko of zit je in Borgerhout das daar ook een stukske Marokko hee. grtz. 't chauffeurke Quote Link to comment
0 RON7 Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Degelijk Marocco,30 graden s'middags en geen wolkje aan de lucht,maar tis maar voor een weekje. Quote Link to comment
Question
chauffeurke
is er geen mogelijkheid om alleen de volledige inhoud van een portaal afgedrukt te krijgen?
zo ja hoe krijgt men dat klaar ?
grtz
t chauffeurke
18 answers to this question
Recommended Posts