Ga naar inhoud
  • 0

bewerken van bv. een volledig contract (tekst en velden)

lcz

Vraag

Geplaatst:

Collega's,

ik zou voor één klant enkele zinnen in een contract moeten aanpassen. Nu krijg ik dat contract "in z'n geheel' (dus tekst en velden) niet naar buiten. Via 'exporteren komen enkel de velden (naam, adres, data, ...)

kopiëren lukt evenmin noch 'kopie opslaan'.

In de lay-out modus heb ik uiteraard geen inhoud in de velden...

ook de weergave 'schermafdruk' biedt geen oplossing.

Ps heb vroeger al eens eerst een contract geprint en dan gescand om het te kunnen emailen, er moet een eenvoudiger manier zijn...

dank

lucas :idea:

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Hoi Stef,

dank, maar heb hier macosX liggen, maar zie ten vroegste kans te installeren na 2 februari wegens première dan.

dus het lukt nog steeds niet. Het moet toch mogelijk zijn om een contact mét z'n velden uit filemaker te halen voor bewerking, zonder omwegen...

groeten,

Lucas

• 0
Geplaatst:

Ik begrijp niet goed wat je probleem is maar ik heb volgende ooit gedaan voor contracten.

Ik export mijn gegevens naar een bestandje

Hierna open ik automatisch een sjabloon van word waarin een link ligt naar de velden van het vroeger geexporteerde bestandje

Hierdoor kan ik allerhande teksten en zelfs layouts laten staan hoe ik wil en worden de velden automatisch ingevuld waar nodig.

Achteraf kan je deze word dan gaan opslaan als een afsondelijk document

Groetjes

en succes

rudi

• 0
Geplaatst:
Ps heb vroeger al eens eerst een contract geprint en dan gescand om het te kunnen emailen, er moet een eenvoudiger manier zijn...

Er is inderdaad een eenvoudige manier, tenminste als je een FileMaker pagina wil mailen: ga naar Preview, doe een Copy (CTRL of Command C). Open je doelprogramma (vb. Word of Outlook), creëer daar een nieuw en leeg document (vb. een e-mail) en doe dan Paste (CTRL of Command P). In sommige gevallen moet je enkele seconden of zelfs langer wachten. Je volledige tekst verschijnt dan; je kan die tekst afdrukken of die mail verzenden, maar niet wijzigen.

Deze tip vind je op http://www.avd-ci.be/tip045.htm .

• 0
Geplaatst:

Waarde AvD,

je bent een ster. Het lukt. Helaas kan ik het contractje nog niet - wijzigen. Maar ook dat zal wel lukken,

vriendelijken (en dankbare) groeten

Lucas

• 0
Geplaatst:

Wat dat wijzigen betreft zal je toch wel even bij Mozart moeten aankloppen in de hoop dat hij die toverfluit een paar minuten kan missen.

Ben benieuwd: wat je daar kopieert is immers een zuiver graphic, niets anders dus dan zwarte pixels op een witte achtergrond, die alleen door onze ogen als lettertekens worden herkend en geïnterpreteerd. Wil je dat toch wijzigen, dan zal je via OCR moeten gaan, vrees ik. Tiens, je hebt die toverfluit dus toch niet nodig. Arme Mozart...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...