Jump to content
  • 0

AutoEnter by Calculated Value niet bestand tegen importeren

AvD

Question

Posted

AutoEnter by Calculation werkt prachtig vooral nu we het veld in zijn eigen calculatie-formule kunnen betrekken. Ook ideaal om sales-tellingen per klant te doen (via een SelfJoin op de klantcode): elke nieuwe aankoop van de klant krijgt zijn vorige volgnummer plus één. Op die manier heeft elke klant zijn eigen telling. Niks speciaals en werkt smetteloos. Helaas, als je hierop rekent bij het importeren van nieuwe salesrecords van een externe bron, dan "izzi no workin". FileMaker brabbelt, telt dubbel, slaat getallen over. Voor tellingen tot 3 à 4 gaat het goed (dat kon ik zelf ook al toen ik klein was), maar daarna gaat het in de mist, en één van de Britse soort... :cry::cry: Ik snap natuurlijk ook wel hoe dat komt, maar vind het toch jammer.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Iemand die FileMaker kent zoals jij moet ik natuurlijk geen tips geven, maar ik vond het zo triestig, een topic zonder reply... :D

Na de import een replace van een trigger veld doen, zou het probleem moeten oplossen, je auto-enter pas je aan in de stijl van:

left(triggerveld;0) & [blabla]