Ga naar inhoud
  • 0

sorteren gerelateerde portaalgegevens


Konkel Noen

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit kan zelfs zonder script maar is zeer tricky!

 

maak 2 extra velden aan in het gerelateerd bestand:

 

-sort_veldnaam: Global, text

-sort_key: calculation, result text

GetField(sort_veldnaam)

 

In je bestand waar de portal staat zet je via een "dummy relationship" (één die altijd geldig is) het veld sort_veldnaam op je layout. Hier maak je best een popup van met de namen van de velden erin waarop je wilt sorteren (en zet er de tekst voor "sorteren op:").

De sortering van de portal definieer je op het veld sort_key.

 

Nu is er wel een probleem met het sorteren van getallen omdat sort_key text is. Hier bestaat ook een oplossing voor, maar probeer eerst dit maar eens.

 

HTH,

Stef

Link naar reactie
  • 0

Klinkt interessant en ik kan hier wel eindeloos aan gaan proberen, maar voorlopig zitten er mij veel teveel onduidelijkheden in...

 

Dit kan zelfs zonder script maar is zeer tricky!

In de zin van "ingenieus gevonden" of "eigenlijk niet echt verantwoord"? :lol:

 

maak 2 extra velden aan in het gerelateerd bestand:

 

-sort_veldnaam: Global, text

-sort_key: calculation, result text

GetField(sort_veldnaam)

Dat lijkt nog duidelijk.

 

In je bestand waar de portal staat zet je via een "dummy relationship" (één die altijd geldig is) het veld sort_veldnaam op je layout.

dummy = bv zoals een Constant :: Constant verbinding ts 2 files?

Ik versta dat dit geen nieuw (3e) veld is, maar datzelfde veld binnengehaald via die Constant :: Constant relatie?

 

Hier maak je best een popup van met de namen van de velden erin waarop je wilt sorteren (en zet er de tekst voor "sorteren op:").

OK. Gewoon een value list maken in de file van de portal, met de exacte veldnamen van de gerelateerde (?) en deze aan :: sort_veldnaam toewijzen?

 

De sortering van de portal definieer je op het veld sort_key.

...?? Is dit een extra relatie weer (en hoe dan?) of is die sortering bij de Constant :: Constant relatie? (dat dacht ik niet)

 

Ik heb het al op een paar manieren geprobeerd, maar noppes tot dusver.

 

Nu is er wel een probleem met het sorteren van getallen omdat sort_key text is. Hier bestaat ook een oplossing voor.

Eigenlijk wil ik vooral afwisselen tussen alfabetisch sorteren en op creation date of zo, dus dat truukje heb ik dan ook al nodig? :lol:

Link naar reactie
  • 0

Gewoon allemaal samen lobyen bij Filemaker dat ze DRINGEND iets aan die portals MOETEN doen! Die stammen echt uit de jaren 80.

 

Dit heeft veel meer prioriteit dan die grafische relaties en consoorten.

 

Ik wil geen zout in de wonde strooien, maar heb (toevallig) een demootje online hoe het wél zou moeten:

 

http://www.willcom.be/demos/portals.htm

 

Dit zou ons allen véél ellende besparen.

 

MVG

Stef

Link naar reactie
  • 0

Matt Patrowsky heeft weer eens zijn trukendoos opengetrokken.

 

Sorteren van iedere portal row (field) ascending / decending.

 

Benodigdheden:

 

3 velden

1 script

1 custom functie.

 

Niet zo makkelijk als servoy doch hetzelfde resultaat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...