Ga naar inhoud
  • 0

Global fields met twee decimalen


Wim Bongertman

Vraag

Ik heb over de volgende vraag al de gehele dag zitten denken en proberen. Nu vraag ik hulp.

 

In mijn scherm staan een aantal blobal fields met getallen waarvan 2 decimalen. Die heb ik uiteraard keurig zo ingesteld. En ze staan ook precies zo op het scherm als de bedoeling is. Vervolgens geef ik een zoek opdracht en terwijl de cursor in het veld staat waar de zoek opdracht moet worden uitgevoerd, worden de globals getoond zonder de laatste nul achter de komma. dus 31,30 is plotseling 31,3. Zodra de zoek opdracht is uitgevoerd, herstellen de globals zich weer als bedoelt.

 

Waar en hoe moet ik de oplossing zien.

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met dank aan AvD en Rony voor de reactie, maar jullie hebben volgens mij een andere vraag als antwoord gegeven.

 

Mijn probleem is dus het volgende. Op mijn scherm worden de getallen na import in een global (voorbeeld 31,5) door het correct instellen van de veldeigenschappen (twee cijfers achter de komma) getoond als 31,50. Tot zover is er geen vuiltje aan de lucht. In dezelfde layout geef ik een zoek instructie in een andere tabel. Zodra het script deze zoekopdracht in behandeling neemt en dus staat te wachten op de invoer van data om te gaan zoeken, worden de globals weer getoond als oorspronkelijk dus 31,5. Zodra de zoek instructie is vervuld is de boel weer zoals bedoelt dus twee cijfers achter de komma.

 

Ik heb het nog eens getest maar het probleem lijkt dus inderdaad wel zoals Rony het beschrijft, tijdens de zoek opdracht worden de globals getoond zoals ze daadwerkelijk in de global staan en niet zoals ze in de global zijn ingesteld.

 

Maar dan stel ik weer de vraag: Hoe kan ik dan getallen importeren in een global die worden getoond en in de global staan zoals ik ze nodig heb. dus 31,5 moet als 31,50 in de global komen te staan. Dan blijven ze tijdens een zoekopdracht als 31,50 zichtbaar.

Link naar reactie
  • 0

misschien een beetje een wilde reactie, maar ik zie twee trajecten: OF een scriptstap "Freeze window" terwijl de zoekopdracht uitgevoerd wordt (maar dat gaat niet als de zoeksleutel handmatig ingevoerd moet worden) OF een ommetje middels de calculatiefuncties NumToText en later TextToNum. Heb je dat al geprobeerd?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb diverse mogelijkheden al bestudeerd en getest.

 

op de website van AvD vond ik tip 180 en tip 181. Hieruit heb ik de volgende formule "gejat"

 

Int(Round(kassa_prijs_temp;2)) & "," & Right("00" & NumToText(Round(kassa_prijs_temp;2) * 100); 2)

 

En nu werkt het perfect. Het getal komt nu gewoon en een text ingesteld veld te staan.

 

Bedankt voor het meedenken

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...