Arthur Poortman Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Ik zoek me suf naar een paginanummering, als voorbeeld een factuur met 2 pagina's; Pagina 1 van 2 en de volgende pagina Pagina 2 van 2 Gewoon Pagina 1 krijg ik met ## voor elkaar maar hoe kan ik het voor elkaar krijgen om het totaal aantal pagina's te tonen? Alvast bedankt! Quote Link to comment
0 rmw Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Da's (nog steeds) geen standaard FM. Even snel: Maak global Ga naar Schermafdruk Ga naar laatste pagina Zet paginanummer in global Gebruik global op je layout rmw Quote Link to comment
0 Arthur Poortman Posted January 26, 2006 Author Share Posted January 26, 2006 Ok, bedankt, inderdaad jammer dat het niet standaard in fm zit..., bedankt nogmaals! Quote Link to comment
0 AvD Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Arthur, niet te vlug victorie kraaien: "Izzi no workin very well". Bij de telling laat FileMaker wel eens steken vallen. Op een afdruk op papier krijg je op de laatste pagina (als er niet te veel opstaat) netjes de juiste getallen. Print je echter naar PDF, dan klopt het niet meer en heeft Filemaker net minder papier nodig. Eenzelfde euvel doet zich al jaren voor met het afdrukken van etiketten waar een verborgen fout tot serieuze problemen kan leiden. Kijk maar eens hier. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Print je echter naar PDF, dan klopt het niet meer en heeft Filemaker net minder papier nodig. Als je de PDF-printer correct gedefinieerd hebt, is er dat probleem niet (meer) volgens mij. Kijk vooral naar de pagina-instellingen. De meeste van die drivers hebben een voorkeur voor US Letter, en die is wat langer, dus wat minder pagina's. Maar wij leven hier in een A4-land ... Quote Link to comment
0 AvD Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Helaas ligt het probleem niet daar en kennen de meesten van ons - en ik ben daar gelukkig bij - nog het verschil tussen de diverse papierformaten en aanverwante instellingen... Mijn Adobe staat default op A4 met dezelfde margins als FileMaker. Quote Link to comment
0 de.bitter Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Ik heb dit probleem ook gehad. Heb gewoon een veld aangemaakt waarin ik calcutaie aangeef: Case (isempty (tekst pagina 2); "1" ; "2") Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Ik zoek me suf naar een paginanummering, als voorbeeld een factuur met 2 pagina's; Pagina 1 van 2 en de volgende pagina Pagina 2 van 2Gewoon Pagina 1 krijg ik met ## voor elkaar maar hoe kan ik het voor elkaar krijgen om het totaal aantal pagina's te tonen? Alvast bedankt! Zal ook nooit gaan komen in Filemaker, ben ik bang voor... Waarom? Omdat Word en Excel de kunst verstaan om printerdefinities terug te halen naar het document zelf en met deze definities eerst gaan rekenen voordat ze gaan afdrukken. Want daar is het allemaal afhankelijk van. Een HP printer kent andere kantlijninstellingen dan een Epson. Mochten er dan regeltjes net over de pagina heen vallen, kan kom je (mogelijk) op een ander aantal bladzijden uit. Wat ik dus altijd doe is aan het einde van elk afdruk document een regeltje maken met de tekst "einde rapport". Daarbij geef ik altijd in de kop een afdrukdatum en tijd mee, zodat je kan controleren of het rapport volledig aanwezig is. Deze opzet voldoet overigens aan de ISO 9000 normering. Quote Link to comment
Question
Arthur Poortman
Ik zoek me suf naar een paginanummering, als voorbeeld een factuur met 2 pagina's; Pagina 1 van 2 en de volgende pagina Pagina 2 van 2
Gewoon Pagina 1 krijg ik met ## voor elkaar maar hoe kan ik het voor elkaar krijgen om het totaal aantal pagina's te tonen?
Alvast bedankt!
7 answers to this question
Recommended Posts