TheMisfit Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Iemand een idee hoe je een (gexporteerde, doorgemailde en daarna overbodige) pdf-file kan wissen vanuit een script. Quote Link to comment
0 edc Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 een .bat bestandje maken waarin het dos-commando staat om op de juiste plaats het bewuste bestand de verwijderen. Dit bat-bestandje kan je dan via de opdracht 'event verzenden' aansturen vanuit een script. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Onder OS 9/X kan het via een eenvoudig AppleScriptje dat je oproept vanuit Filemaker. Quote Link to comment
0 TheMisfit Posted January 27, 2006 Author Share Posted January 27, 2006 Ja dat is geen probleem, maar het zou ook onder Windows moeten werken Windows Quote Link to comment
0 Dr_Flash Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Ik denk dat je hier heel terughoudend mee moet zijn... Je kunt zomaar bijzonder schadelijke dingen scripten in filemaker.. Quote Link to comment
0 burggraaf Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Windows Onder Windows wellicht met een VB-Scriptje dan... Wellicht mogelijk met een DOS-commando? Quote Link to comment
0 burggraaf Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Ik denk dat je hier heel terughoudend mee moet zijn... Je kunt zomaar bijzonder schadelijke dingen scripten in filemaker.. Op zich zeker waar! Altijd opletten met deleten dat nooit per ongeluk een situatie kan onstaan waarbij je het verkeerde kan deleten.... Quote Link to comment
0 Arnoud Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Volledig mee eens. Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Windows Onder Windows wellicht met een VB-Scriptje dan... Wellicht mogelijk met een DOS-commando? Yep, kan rechtstreeks in FM gemaakt worden met Send Event, door het DOS commando vooraf te laten gaan met CMD /C (voor WinXP). Daarmee wordt een "dos box" geopend en het commando wordt vervolgens netjes uitgevoerd. Hoe jij dat commando er uit wilt laten zien, is geheel voor jezelf... Het resultaat dus ook . (probeer "CMD /c format c:" maar eens en vertel ons wat er toen gebeurde... : ) Quote Link to comment
0 Dr_Flash Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Ik krijg de melding "Kan formatteren niet voltooien, station is in gebruik." En nu? Wat moet ik nu doen dan? Quote Link to comment
0 TheMisfit Posted January 30, 2006 Author Share Posted January 30, 2006 Moet in het commando gebruik gemaakt worden van forward slashes of backward slashes als je padnamen opgeeft? Filemaker en Dos gebruiken immers andere scheidingstekens? Quote Link to comment
0 Dr_Flash Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Dat commando is een instructie die je (weliswaar vanuit Filemaker maar) naar de DOS-box stuurt. DIE is degene die de instructies interpreteert en er dus mee zal moeten kunnen omgaan. Backslashes dus Quote Link to comment
0 TheMisfit Posted January 30, 2006 Author Share Posted January 30, 2006 Wat doe ik verkeerd of waar zie ik over???? Dit werkt niet voor het wissen van test.pdf op mijn bureaublad "CMD /c del " & "C:\Documents and Settings\Ikke\Bureaublad\test.pdf" Quote Link to comment
0 Arnoud Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 (edited) Het lukt me al een paar dagen niet alleen de simpele code te uploaden, dus dan maar het hele bestand. Hier begrijp ik niets van. pdftest.fp7 Edited January 30, 2006 by Guest Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Ik krijg de melding "Kan formatteren niet voltooien, station is in gebruik." En nu? Wat moet ik nu doen dan? Even doorduwen, Dr_Flash, je bent er bijna Wat doe ik verkeerd of waar zie ik over???? Dit werkt niet voor het wissen van test.pdf op mijn bureaublad "CMD /c del " & "C:\Documents and Settings\Ikke\Bureaublad\test.pdf" De moeilijkheid met spaties in DOS bestandspaden en namen is dat er dan dubbele kwootjes omheen gezet dienen te worden, anders ziet het DOS commando dat als aparte parameters. Dus het uiteindelijke resultaat moet het volgende commando zijn: CMD /c del "C:\Documents and Settings\Ikke\Bureaublad\test.pdf" Die dubbele kwootjes zijn in Filemaker niet zo simpel te plaatsen..... Dus heb ik een globaal veld die ik gevuld heb met het tekentje " en dat globaal veld voeg ik samen met de rest van de tekens. Dus: "CMD /c del " & velddubbelkwoot & "C:\Documents and Settings\Ikke\Bureaublad\test.pdf" & velddubbelkwoot en dat werkt dan weer wel... Quote Link to comment
0 TheMisfit Posted January 30, 2006 Author Share Posted January 30, 2006 Bedankt werkt inderdaad perfect met een extra escape sequence voor de quotes. Was ik zelf niet achter gekomen. Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Nog een kleine tip: in een lang script kan het handig zijn om na het DOS commando even een pause in te lassen van 1 seconde. Het DOS boxje loopt via een aparte threat, dus terwijl Filemaker al lekker zijn vervolgstapjes aan het doen is, moet de DOS-box nog uitgevoerd worden. Waar je (zoals ik) eerst een map gaat aanmaken en vervolgens bestanden er in wilt plaatsen, is het wel handig dat het ook in de juiste volgorde gebeurt. Quote Link to comment
0 WJ Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Leuke manier van wissen bestand. Export van 0 records Groet WJ Quote Link to comment
0 Dr_Flash Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Leuke manier van wissen bestand. Export van 0 records Groet WJ Save as Clone doe ik liever hou ik tenminste al mijn layouts en scripts en relaties en zo Quote Link to comment
0 WJ Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Huh ? Ik bedoel het wissen van een extern bestand als een export doet van 0 recorrds en die export dezelfde naam geeft als het te wissen bestand dan werkt dat. Gr. WJ Quote Link to comment
0 Dr_Flash Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Oh okee Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry Quote Link to comment
Question
TheMisfit
Iemand een idee hoe je een (gexporteerde, doorgemailde en daarna overbodige) pdf-file kan wissen vanuit een script.
20 answers to this question
Recommended Posts