Ga naar inhoud
  • 0

Een pdf bestand wissen met een script


TheMisfit

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
:twisted: Windows :twisted:

 

Onder Windows wellicht met een VB-Scriptje dan... Wellicht mogelijk met een DOS-commando?

 

Yep, kan rechtstreeks in FM gemaakt worden met Send Event, door het DOS commando vooraf te laten gaan met CMD /C (voor WinXP).

 

Daarmee wordt een "dos box" geopend en het commando wordt vervolgens netjes uitgevoerd.

 

Hoe jij dat commando er uit wilt laten zien, is geheel voor jezelf...

Het resultaat dus ook :wink: .

 

(probeer "CMD /c format c:" maar eens en vertel ons wat er toen gebeurde... : 8O )

Link naar reactie
  • 0
Ik krijg de melding "Kan formatteren niet voltooien, station is in gebruik." En nu? Wat moet ik nu doen dan? :P

 

Even doorduwen, Dr_Flash, je bent er bijna :lol::lol:

 

 

 

Wat doe ik verkeerd of waar zie ik over????

 

Dit werkt niet voor het wissen van test.pdf op mijn bureaublad :?

 

"CMD /c del " & "C:\Documents and Settings\Ikke\Bureaublad\test.pdf"

 

De moeilijkheid met spaties in DOS bestandspaden en namen is dat er dan dubbele kwootjes omheen gezet dienen te worden, anders ziet het DOS commando dat als aparte parameters.

 

Dus het uiteindelijke resultaat moet het volgende commando zijn:

 

CMD /c del "C:\Documents and Settings\Ikke\Bureaublad\test.pdf"

 

 

Die dubbele kwootjes zijn in Filemaker niet zo simpel te plaatsen.....

Dus heb ik een globaal veld die ik gevuld heb met het tekentje " en dat globaal veld voeg ik samen met de rest van de tekens.

 

Dus:

 

"CMD /c del " & velddubbelkwoot & "C:\Documents and Settings\Ikke\Bureaublad\test.pdf" & velddubbelkwoot

 

en dat werkt dan weer wel...

Link naar reactie
  • 0

Nog een kleine tip: in een lang script kan het handig zijn om na het DOS commando even een pause in te lassen van 1 seconde.

Het DOS boxje loopt via een aparte threat, dus terwijl Filemaker al lekker zijn vervolgstapjes aan het doen is, moet de DOS-box nog uitgevoerd worden.

 

Waar je (zoals ik) eerst een map gaat aanmaken en vervolgens bestanden er in wilt plaatsen, is het wel handig dat het ook in de juiste volgorde gebeurt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...