Sanne Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 Wanneer je de tekst op een layout kleiner maakt door de font of de grootte aan te passen, dan verandert de grootte van de tekstbo niet meer mee. Dat is jammer, ik gebruikte het graag om nette layouts te maken (zet de text-boundaries maar eens in view ) Iemand al een nieuwe oplossing gevonden, om de textboundaries lekker strak te trekken? Quote
0 Stef Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 Ha die accountant! Vroeger in de 6 (ik heb niet hoger om te testen) gewoon bold zetten en dan terug normaal. Werkt dat nog? HTH Stef www.willcom.be Quote
0 Sanne Geplaatst: 4 februari 2006 Auteur Geplaatst: 4 februari 2006 Ha die Stef! Helaas, FMP8 dwingt ons onze oude truucjes te herzien: naar bold en terug trekt niet meer strak ... PS: Nog hulp nodig bij de aangifte van inkomstenbelasting? Quote
0 Stef Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 Ik heb geen inkomen, dus ook geen aangifte nodig! En nederlanders met een inkomen wonen toch allemaal hier in België? Take care, Stef www.willcom.be Quote
0 Wim Bongertman Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 Een computer deskundige die geen inkomen heeft? In Nederland krijg je zelfs voor het solliciteren alleen, al een nieuwe auto kado Quote
0 Stef Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 Ik werk voor Programmeurs Zonder Grenzen. Stef www.willcom.be Quote
0 Wim Bongertman Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 Daarom heb ik ook grenzeloos vertrouwen in je tip's Quote
0 JeanWM Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 In 7 doet het truukje het nog.... Quote
0 burggraaf Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 In 8 helaas niet meer... Wim heeft zojuist gesolliciteerd, althans zag een nieuwe auto voorbij komen Quote
0 Nico Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Wat je wel kan doen is meerdere tekst labels selecteren en via het menu: Ordenen/Formaat aanpassen aan/ en dan iets kiezen. Dan worden alle geselecteerde labels even breed Quote
0 Sanne Geplaatst: 14 december 2006 Auteur Geplaatst: 14 december 2006 Nico, het gaat mij niet om alles even breed. Ik wil graag dat het teksthokje gewoon netjes strak tegen de tekst aan staat. Raad eens wat. Het is een verschrikkelijke omweg, maar ik heb iets gevonden. Als je option-dubbelklikt op een tekstveld in de layout, krijg je het dialoogscherm met de tekst-specs. Als je nu, zonder iets te veranderen, weer op OK klikt, dan springt de grootte van het tekstveld netjes tegen de tekst aan. Ik werk met Mac OS X. Quote
0 burggraaf Geplaatst: 14 december 2006 Geplaatst: 14 december 2006 In 8.5 werkt dit weer als vanouds (althans hier onder Windows). Quote
0 Sanne Geplaatst: 14 december 2006 Auteur Geplaatst: 14 december 2006 Hee! Dat is nog beter Werkt ook weer onder Mac OS X versie 8.5. Quote
0 rmw Geplaatst: 15 december 2006 Geplaatst: 15 december 2006 In 8.5 op Mac OS X werkt het ook weer als vanouds, maar niet altijd. Als je bijvoorbeeld de verticale tekstuitlijning op 'gecentreerd' hebt staan (wat voor multiplatform ontwikkelen eigenlijk moet) kan je wisselen wat je wilt tussen vet en gewoon, maar er gebeurt mooi niets. Pas als je die uitlijning op 'boven' hebt gezet, trekt het kader mooi strak. FM kennende zijn er vast nog meer situaties waarin het niet zal gaan, maar welke...... rmw Quote
Vraag
Sanne
Wanneer je de tekst op een layout kleiner maakt door de font of de grootte aan te passen, dan verandert de grootte van de tekstbo niet meer mee.
Dat is jammer, ik gebruikte het graag om nette layouts te maken (zet de text-boundaries maar eens in view
)
Iemand al een nieuwe oplossing gevonden, om de textboundaries lekker strak te trekken?
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.