Jump to content
  • 0

Afmeting van tekst op layout

Sanne

Question

Wanneer je de tekst op een layout kleiner maakt door de font of de grootte aan te passen, dan verandert de grootte van de tekstbo niet meer mee.

Dat is jammer, ik gebruikte het graag om nette layouts te maken (zet de text-boundaries maar eens in view :( )

Iemand al een nieuwe oplossing gevonden, om de textboundaries lekker strak te trekken?

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Nico, het gaat mij niet om alles even breed. Ik wil graag dat het teksthokje gewoon netjes strak tegen de tekst aan staat.

Raad eens wat. Het is een verschrikkelijke omweg, maar ik heb iets gevonden.

Als je option-dubbelklikt op een tekstveld in de layout, krijg je het dialoogscherm met de tekst-specs. Als je nu, zonder iets te veranderen, weer op OK klikt, dan springt de grootte van het tekstveld netjes tegen de tekst aan.

Ik werk met Mac OS X.

• 0

In 8.5 op Mac OS X werkt het ook weer als vanouds, maar niet altijd.

Als je bijvoorbeeld de verticale tekstuitlijning op 'gecentreerd' hebt staan (wat voor multiplatform ontwikkelen eigenlijk moet) kan je wisselen wat je wilt tussen vet en gewoon, maar er gebeurt mooi niets. Pas als je die uitlijning op 'boven' hebt gezet, trekt het kader mooi strak.

FM kennende zijn er vast nog meer situaties waarin het niet zal gaan, maar welke......

rmw