Sanne Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Wanneer je de tekst op een layout kleiner maakt door de font of de grootte aan te passen, dan verandert de grootte van de tekstbo niet meer mee. Dat is jammer, ik gebruikte het graag om nette layouts te maken (zet de text-boundaries maar eens in view ) Iemand al een nieuwe oplossing gevonden, om de textboundaries lekker strak te trekken? Quote Link to comment
0 Stef Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Ha die accountant! Vroeger in de 6 (ik heb niet hoger om te testen) gewoon bold zetten en dan terug normaal. Werkt dat nog? HTH Stef www.willcom.be Quote Link to comment
0 Sanne Posted February 4, 2006 Author Share Posted February 4, 2006 Ha die Stef! Helaas, FMP8 dwingt ons onze oude truucjes te herzien: naar bold en terug trekt niet meer strak ... PS: Nog hulp nodig bij de aangifte van inkomstenbelasting? Quote Link to comment
0 Stef Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Ik heb geen inkomen, dus ook geen aangifte nodig! En nederlanders met een inkomen wonen toch allemaal hier in België? Take care, Stef www.willcom.be Quote Link to comment
0 Wim Bongertman Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Een computer deskundige die geen inkomen heeft? In Nederland krijg je zelfs voor het solliciteren alleen, al een nieuwe auto kado Quote Link to comment
0 Stef Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Ik werk voor Programmeurs Zonder Grenzen. Stef www.willcom.be Quote Link to comment
0 Wim Bongertman Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Daarom heb ik ook grenzeloos vertrouwen in je tip's Quote Link to comment
0 JeanWM Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 In 7 doet het truukje het nog.... Quote Link to comment
0 burggraaf Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 In 8 helaas niet meer... Wim heeft zojuist gesolliciteerd, althans zag een nieuwe auto voorbij komen Quote Link to comment
0 Nico Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 Wat je wel kan doen is meerdere tekst labels selecteren en via het menu: Ordenen/Formaat aanpassen aan/ en dan iets kiezen. Dan worden alle geselecteerde labels even breed Quote Link to comment
0 Sanne Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 Nico, het gaat mij niet om alles even breed. Ik wil graag dat het teksthokje gewoon netjes strak tegen de tekst aan staat. Raad eens wat. Het is een verschrikkelijke omweg, maar ik heb iets gevonden. Als je option-dubbelklikt op een tekstveld in de layout, krijg je het dialoogscherm met de tekst-specs. Als je nu, zonder iets te veranderen, weer op OK klikt, dan springt de grootte van het tekstveld netjes tegen de tekst aan. Ik werk met Mac OS X. Quote Link to comment
0 burggraaf Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 In 8.5 werkt dit weer als vanouds (althans hier onder Windows). Quote Link to comment
0 Sanne Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 Hee! Dat is nog beter Werkt ook weer onder Mac OS X versie 8.5. Quote Link to comment
0 rmw Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 In 8.5 op Mac OS X werkt het ook weer als vanouds, maar niet altijd. Als je bijvoorbeeld de verticale tekstuitlijning op 'gecentreerd' hebt staan (wat voor multiplatform ontwikkelen eigenlijk moet) kan je wisselen wat je wilt tussen vet en gewoon, maar er gebeurt mooi niets. Pas als je die uitlijning op 'boven' hebt gezet, trekt het kader mooi strak. FM kennende zijn er vast nog meer situaties waarin het niet zal gaan, maar welke...... rmw Quote Link to comment
Question
Sanne
Wanneer je de tekst op een layout kleiner maakt door de font of de grootte aan te passen, dan verandert de grootte van de tekstbo niet meer mee.
Dat is jammer, ik gebruikte het graag om nette layouts te maken (zet de text-boundaries maar eens in view
)
Iemand al een nieuwe oplossing gevonden, om de textboundaries lekker strak te trekken?
13 answers to this question
Recommended Posts