jw Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Enkele bestanden kan ik openzetten via de Filemaker server ( versie 8.2 ). Ik heb een bestand dat ik wel lokaal toegankelijk kan maken, maar als ik deze op de server erbij zet, dan blijft deze op 'closed' staan. Ik kan hem dus niet handmatig op "open" zetten en via een herstart van de service van Filemaker Server blijft dit bestand ook op "closed" staan. Wie heeft er een suggestie ? Quote
0 miltenb Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Er zijn meerdere oorzaken : 1. server mag maar x bestanden hosten 2. bestand is niet lekker 3. de server is niet lekker. 4. staat network sharing voor de file aan ? en zo ja, wie mag er allemaal in ? (no users is nog wel eens hinderlijk) Voor 2 en 3 zou je kunnen kijken naar de optie : don't perform consistency check. Die biedt nog wel eens soelaas. Ik heb er af en toe last van dat een nieuw bestand ook niet geopend wordt. Hiermee overrule je dit een beetje. HTH Joost Quote
0 Dr_Flash Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Hmmm. ik vrees dat de problemen wat groter zijn. Ik had hier een vergelijkbaar probleem geponeerd, en dat bleek met een bug in Server 8 te maken te hebben... Quote
0 AvD Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 En er is nog iets: de rechten toegekend aan het bestand (ik heb het dan over de rechten op het niveau van het OS). Daar heb ik een tijdje geleden mee te doen gehad... Quote
0 Dr_Flash Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 En er is nog iets: de rechten toegekend aan het bestand (ik heb het dan over de rechten op het niveau van het OS). Daar heb ik een tijdje geleden mee te doen gehad... NTFS permissions bedoel je? Maar daar heb je toch nog niet mee te maken als je als Filemaker Server Administrator je bestand wilt beschikbaar stellen? Ik begreep dat het bestand in de FM Server Administration Console al niet geopend kon worden Quote
0 jw Posted February 14, 2006 Author Posted February 14, 2006 dank voor al jullie antwoorden. ik heb inderdaad een nieuw bestand. Twee andere staan wel open, dus te veel zal het wel niet zijn. Filemaker server administrator werkt wel. Ik zie dus de drie files staan. Wil ik de derde openen, dan flipt hij op open en gelijk weer op closed. Ik heb naar de rechten gekeken, hij staat op rread/write. Het betreft overigens filemaker server 8.2 op windows server 2003. Wie heeft er nog een suggestie ? Quote
0 burggraaf Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Wie heeft er nog een suggestie ? Probeer het bestand 'ns handmatig via Filemaker te recoveren en opnieuw te plaatsen. Quote
Question
jw
Enkele bestanden kan ik openzetten via de Filemaker server ( versie 8.2 ).
Ik heb een bestand dat ik wel lokaal toegankelijk kan maken, maar als ik deze op de server erbij zet, dan blijft deze op 'closed' staan.
Ik kan hem dus niet handmatig op "open" zetten en via een herstart van de service van Filemaker Server blijft dit bestand ook op "closed" staan.
Wie heeft er een suggestie ?
6 answers to this question
Recommended Posts