Ga naar inhoud
  • 0

(pop-up)lijstje met kleurkeuzes


poldemol

Vraag

Ik zou graag een lijst krijgen in een veld waar anderen kunnen kiezen tussen rood, groen en geel.

Dit kan in de vorm zijn:

 

- het hele veld kleurt zich

- of keuze tussen 1 symbool in de drie verschillende kleuren

- of 3 verschillende Symbolen met elk een verschillend kleur.

 

Kan iemand dat eens uitleggen?

Ik ben er al in geslaagd om een knop te maken die door te klikken het gekozen symbool uit de lijst een vooraf ingesteld kleur geeft.

Maar graag had ik de mogelijk om te kunnen kiezen in de lijst zelf.

 

Iemand?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wat je dus wilt is een container veld vullen vanuit een value list. Dat gaat niet lukken denk ik :)

 

Een alternatieve route is mogelijk om 3 knoppen in de gewenste kleuren te maken, en de gewenste vervolgactie middels een script eruit te laten voortvloeien.

 

Geen idee wat je daar verder mee wilt, dus ik weet ook niet hoe toepasbaar dit is. Dat zal je zelf moeten bepalen :) Wat meer informatie over de real life situation is handig, dan kunnen we meedenken :)

Link naar reactie
  • 0

De dokter heeft gelijk, met iets meer input is het wellicht iets makkelijker mee te denken aan een oplossing :)

 

Edoch op basis van een berekend veld, type container, liggen er mogelijkheden om op basis van een waardelijst de inhoud van dat veld te laten veranderen.

 

Bijvoorbeeld zoiets als: Maak een containerveld met meerdere repetitions. Stop in elke afzonderlijke repetition hetgeen je wilt hebben. Maak een veld met de waardes en koppel er een lijst aan. Maak een berekend containerveld met zoiets als: als waarde in veld is a, GetRepetition 3 enz. enz.

Link naar reactie
  • 0

Binnen FM8 mag je de vraag stellen wanneer een keuzelijst nou precies een keuzelijst is....

 

Want je kan FM8 layouts in nieuwe schermen laten verschijnen, als je dan via een script dit volledig opvangt, geef je de gebruiker ook de mogelijkheid de kleurkeuze te kiezen.

Alleen zal de lijst niet open gaan op een invoerveld, maar middels een knop.

 

Globaal betekend het dus dit:

 

Script:

open nieuw scherm

ga naar de juiste (keuze) layout

pause

 

en bij de keuze van de juiste kleur, waarbij de kleurkeuze ook gelijk weer een knop is:

 

exit current script (om de pause op te heffen)

copy kleurkeuze

sluit het keuzescherm

ga naar de oorspronkelijke layout

plak het resultaat in het juiste veld

 

 

 

Hoe je dit verder aanpakt, hangt af van de datastructuur. Maar met dit handvat kom je vast een heel eind.

Link naar reactie
  • 0

Meer info?

Here we go

 

School

Leerlingfiche: een kaart dus per leerling waar er ongelooflijk veel op staat.

 

Er is bijvoorbeeld een plaats waar leerkrachten een oordeel moeten geven aan een leerling over een bepaalde eigenschap.

Geen punten of score, wel een woord zoals voldoende, matig, onvoldoende.

 

Op de leerlingenkaart staat zo'n 20 eigenschappen, die per jaar drie keer moeten ingevuld worden, zo'n 6 jaar lang.

Je ziet dus, we kunnen de woorden niet in een keuzelijst steken want dan kan nooit een mooi overzicht geven of een duidelijke evolutie tonen.

Als je natuurlijk werkt met drie kleuren: groen, oranje en rood in een klein vakje zou dat een mooi raster zijn waar rood bijvoorbeeld onmiddellijk opvalt.

 

Info genoeg?

Bedankt alvast voor jullie hulp.

We werken helaas wel nog met FMP7, misschien binnenkort de FMP7 server.

Link naar reactie
  • 0

ah kijk :)

 

Ik neem aan dat je 2 tabellen hebt gemaakt:

 

Leerlingen (gegevens per leerling)

 

Voortgangsmomenten (leerlingID (voor de relatie), datum van de oordelen, en de 20 oordelen)

 

Dat is namelijk veel handiger dan 20 x 3 x 6 = 360 velden in 1 tabel maken :)

 

Maar goed, dat staat verder los van die kleurtjes. Ik zou gewoon containerveldjes vanuit 3 globals vullen met wat scriptjes :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...