Ga naar inhoud
  • 0

Telemarketing met FM: bellen, contacthistory, agenda, alarm


Telemarketing

Vraag

Ik draai op dit moment een relatief simpele database in FM 5.5

Deze wil ik gebruiken voor sales als een contactmanagement systeem. Ik bel

via een modem door een belbutton en dialerscript.

 

Ik ben op zoek naar een template waarin ik eenvoudig contacthistorie kan onderhouden in het record van een klant. Als ik op de belbutton druk moet er een nieuw record aangemaakt worden waarin datum en tijd worden vastgelegd. Ook moet het eenvoudig zijn om de volgende belafspraak met deze relatie te plannen (over 2 dagen om 15.00 uur terugbellen enz)

 

Iemand een template voor iets dergelijks of kan iemand dit voor mij maken?

Ik overweeg om over te stappen op FM8. Is dat nodig of kan je met dit spul

nog prima uit de voeten met FM5.5?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Telemarketing,

 

Eigenlijk stel je de vraag of iemand een programma heeft welke voldoet aan je wensen. Het leuke van filemaker is natuurlijk dat het niet kant en klaar is, maar dat je het naar je eigen wensen kunt samenstellen. Zeg maar maatsoftware, waar je bij iedere programmeur een hoop voor moet betalen, maar je zelf gratis kunt maken.

 

Begin nu eens met goed op papier te zetten wat je wilt. Welke gegevens moeten er in de contacten tabel. Vervolgens ontwerp je een tabel met contact history. Door contaten en history te voorzien van een uniek (zelfde) contactnummer kun je deze twee tabellen weer met elkaar verbinden etc. Vanuit dit resultaat leer je steeds meer. Kijk voor een specifieke vraag is er dan het forum - of nog beter eerst de gebruiksaanwijzing - en dan is er uiteindelijk echt wel iemand die kan helpen. Bestudeer ook eens de templates die als voorbeelden bij filemaker zijn gevoegd, daar kun je echt een hoop van leren en een goede start maken. Wat je nu eigenlijk vraagt is of iemand het al gemaakt heeft en het je wil schenken en ik ben bang dat dit niet het resultaat geeft wat je graag wilt. Echt filemaker - en wat je wilt - is niet zo moeilijk, je kunt het zelf zo moeilijk maken als je wilt. Begin simpel en bouw het langzaam uit.

 

succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...